maandag 6 juni 2011

De vorderingen

Het gaat ineens redelijk goed met mijn plan meer te lezen. Schreef ik op 17 mei nog dat het allemaal niet zo wilde vlotten, inmiddels, nog geen maand later, heb ik vier boeken gelezen.

Ray Bradbury – Fahrenheit 451
Geweldig boek. Heb het werkelijk in twee avonden uitgelezen. Zo fascinerend en zo tijdloos, zeker als je bedenkt dat het boek geschreven is in 1952. Het boek komt op mijn stapel lievelingsboeken naast 1984 van Orwell en Nooit meer Slapen van Hermans.

Herman Koch – Het diner
Vermakelijk. Goed geschreven. Heerlijk boek voor in de tuin of naast het zwembad.

Joris Luijendijk - Je hebt het niet van mij
Verrassend leuk inkijkje in het Binnenhof. Erg leuk om te lezen. Lekker dun dus zo uit.

Annejet van der Zijl - Anna
Raar mens, die Annie M.G.Schmidt maar zeer goed geschreven boek. Vond Annie zelf niet zo boeiend maar het tijdsbeeld dat naar voren kwam des te meer. Ga zeker meer van deze schrijfster lezen.

Ok, sommige boeken waren niet zo dik of niet zo moeilijk, maar toch, het zijn er weer vier die van de stapel verdwijnen. Inmiddels staat de teller voor dit jaar op negen boeken. Er liggen er nog elf op mijn nachtkastje. Dat waren er overigens minder toen ik dit jaar begon met mijn leesproject, maar ik krijg steeds meer goede must-reads toegeschoven zowel door allerlei vrienden als door de boekenclub, ik moet dus nog even doorzetten. Nu op het nachtkastje: The Island at the Center of the World van Russel Shorto.

1 opmerking:

  1. Leuk dat je nu zo veel leest Eef! Ik ben momenteel ook bezig in 'Anna'. Inderdaad een zeer goed geschreven boek! Ik ben vorige week lid geworden van de bieb, dus ik ga zeker nog wat van jouw lijstje lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen