donderdag 17 maart 2011

Tv en lezen, de vorderingen (II)

Inmiddels ben ik ruim een week bezig met mijn experiment geen Tv te kijken. En het gaat niet zo goed met dat experiment. Ik schreef hier al dat ik dit weekend in verband met de aardbeving in Japan Tv keek, ook maandag, dinsdag en woensdag heb ik om die reden het eerste item van het journaal van 6 of 8 uur gekeken. Mijn tv-kijkactiviteiten zijn daarmee (gelukkig) wel drastisch ingeperkt ten opzichte van voor het experiment. En hierdoor ben ik ook inmiddels verder met mijn tweede voornemen: meer lezen. Ik heb Salman Rushdie uit (aardig boek, niet briljant, maar gewoon leuk). Ik ben halverwege ‘How the States got their Shapes’, een boek dat nog op mijn stapel lag en zo ontzettend saai blijkt dat ik van de week, halverwege een hoofdstuk, om negen uur ’s avonds in slaap viel. Ik ga proberen het boek deze week uit te lezen en aan een nieuwe te beginnen. A.s. zaterdag is het weer boekenclub en zal er weer een nieuw boek op het stapeltje bij komen, ik moet dus snel doorlezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten