maandag 25 januari 2010

Onze gordijnen van de Hema

Afgelopen week schreef ik een stukje over mijn gebrek aan inspiratie. Dat gebrek aan inspiratie wordt, zo schreef ik, met name veroorzaakt door allerlei andere dingen die mij bezighouden in mijn leven. Naast een baan van meer dan veertig uur bestaat dat leven uit een heleboel dingen doen en regelen. Waaronder het aanschaffen van gordijnen. Dat aanschaffen van die gordijnen was ons begin november al gelukt. H kwam op het goede idee de gordijnen te bestellen toen de Hema daar een aanbieding voor had. En dus togen wij op een koopavond naar de Hema en kochten daar gordijnen, type Dallas. Met zo’n naam moest dat wel glamour worden in onze woonkamer. November verstreek, de kerst kwam en wij vroegen ons wel af wanneer we gebeld zouden worden dat de gordijnen er waren, maar echt tijd om er achteraan te gaan hadden we ook niet. In de loop van januari begonnen we toch een beetje bang te worden en dus zette ik het bellen van de Hema op één van mijn vele to-do-lijstjes. En toen schreef ik er in een column over, hier.

Afgelopen vrijdag werd er op die column gereageerd door de Hema Consumentenservice. H belde mij op om mij het nieuws te vertellen. Ik bezocht de site en vond daar deze reactie:
“Beste Eef, Vandaag lazen wij je column, waarin je aangaf dat je nog wacht op gordijnen die je twee maanden geleden hebt besteld bij de HEMA. Wij willen je graag hierbij helpen. Via de link http://www.hema.nl/nl-NL/home/klantenservice.aspx?navmethod=topnav kom je op onze klantenservice-pagina. Vul je daar "blog van eef" in, dan kunnen we contact met je opnemen. Met vriendelijke groet, Martijn Wuister, HEMA Consumentenservice”
Nou, dat was nog eens attent van de Hema. Het was al één van mijn favoriete winkels, maar nu kwam hij wel heel erg in de buurt van een lievelingswinkel.
Ik weet dat er mensen zijn die professioneel het internet afstruinen op zoek naar klachten over hun bedrijf. Het schijnt dat vooral internetproviders dit doen. Die mengen zich dan op fora van bijvoorbeeld een programma als Kassa (bah) en gaan boze klanten helpen die dan vervolgens een positief berichtje posten over dat bedrijf. Maar dat de Hema dit ook deed? Dat heeft de Hema toch helemaal niet nodig? Of doen ze dit zo goed dat het daarom lijkt alsof ze het niet nodig hebben?
Caar merkte op dat het haar een geweldig beroep lijkt, professioneel ‘googelaar’. Mij lijkt het alleen leuk onder een schuilnaam, want op hoeveel blogs en fora zou Martijn Wuister nu staan? Ok, ik heb meteen maar even gegoogeld en er zijn volgens mij nogal veel jongens met die naam…

Maar ik deed dus wat mij werd opgedragen en surfde naar de website van de Hema en vulde daar ‘blog van eef’ in. Wat er toen gebeurde bezorgde mij een Eagle Eye – achtige ervaring. Heeft iemand die film gezien? Jammer van Shia LeBoeuf maar verder een hele fijne-vrijdagavond-film-met-een-biertje-en-patat. Maar goed, mijn eigen Eagle Eye, Martijn Wuister, had voor mij een berichtje achtergelaten óp de website van de Klantenservice van de Hema. Er stond dit:
“Beste Eef, Bedankt dat je contact met ons wilt opnemen zodat wij jou kunnen helpen met je probleem. Klik hier om op het reactieformulier te komen, waar je je gegevens kunt achterlaten. Wij zullen dan zo snel mogelijk proberen je van dienst te zijn. Met vriendelijke groet, HEMA Consumentenservice.”

En dus vulde ik het formuliertje in. Ik bedankte de Hema voor de attente reactie en legde uit dat ik de dag ervoor juist was langs geweest bij de Hema (ik moest toch panties, een perforator en een plakbandroller hebben) en dat een uiterst vriendelijk, mank lopend meisje (ok, dat mailde ik niet naar Martijn) mij had geholpen en had verteld dat er vertraging was bij het naaiatelier en dat onze gordijnen vast over een week of twee zouden arriveren. Ik beloofde de mensen van de Klantenservice verder dat ik misschien deze week nog wel een leuk stukje over die gordijnen zou schrijven. Nou bij deze dus…

4 opmerkingen: