dinsdag 17 januari 2012

I heart... de smartphone

Waar werd oprechter trouw
Dan tussen man en vrouw
Ter wereld ooit gevonden?
Twee zielen gloeiende aaneen gesmeed,
Of vast geschakeld en verbonden
In lief en leed.


Joost van den Vondel kon een lekker mopje dichten en uiteraard zit in bovenstaande ook wel iets. Een lofzang op het huwelijk, vaak geciteerd bij bruiloften, hoera voor het pasgetrouwde stel. Jullie zullen zo gelukkig zijn. Maar om nou te zeggen dat nergens oprechter trouw gevonden werd dan tussen man en vrouw, dat geloof ik niet zo.

Kijk maar eens naar mij met m'n iPhone. Daar heb ik pas een trouwe en intensieve relatie mee. Ik neem hem overal mee naartoe, ik verzorg hem met veel liefde en geduld en hij heeft grote delen van de dag mijn volle aandacht. Zelfs als ik eigenlijk aandacht voor mijn echtgenoot zou moeten hebben. Tijdens het eten, als we een film kijken, altijd is daar ook mijn vriend de foon. Even opzoeken hoeveel calorieën dit is. Hee, die man met dat paardenhoofd, speelde die niet ook in Tomb raider? Zoemzoem! Ha, er heeft weer iemand een Wordfeud aangelegd. Wacht even hoor, ik geloof dat de driekeerwoordwaarde binnen handbereik is. Zoemzoem!

Er zitten ook zoveel leuke snufjes aan. Bellen doe ik er bijna niet meer mee. Gratis berichtjes sturen, chatten, winkelen, muziek luisteren, hardlooptraining, boodschappen, wijntesten, spelletjes, nieuws, e-mail, foto's maken, koken, lezen. Dat kan mijn nieuwe beste vriendje allemaal. En dat al twee jaar lang. Binnenkort loopt mijn abonnement af, maar ik blijf mijn smartphone trouw. Twee zielen gloeiende aaneen gesmeed. Daar heb ik trouwens nog over gedacht, om de smartphone aan mijn hand te laten lassen. Helaas brengt dat complicaties met zich mee, dus dat plan heb ik toch maar weer laten varen. Wel heb ik, om onze liefde ook in de wintermaanden ongehinderd voort te laten duren, een paar wollen handschoenen aangeschaft. Deze hebben speciale stof in de vingertoppen, zodat je niet telkens je handschoenen hoeft uit te trekken als je je smartphone bedient. En zo zijn wij altijd voor elkaar bereikbaar.

Waar werd oprechter trouw dan tussen smartphone en vrouw ter wereld ooit gevonden? Wie het weet mag het zeggen.

4 opmerkingen:

  1. Zit er een smartphone in haar handtasje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Zodra ik een smartphone heb, wil ik ook zulke handschoenen! Waar haal je die dingen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze waren van Ralph Lauren, maar volgens mij kan je ze ook merkloos krijgen, bij de computerwinkel misschien?

    BeantwoordenVerwijderen