woensdag 29 juni 2011

Vieze Vogels - Chris Zegers

Een van de grondleggers van het geloof van de Vieze Vogels is voor mij Chris Zegers. Want het is een religie. En hij is de messias van de Vieze Vogels. Chris Zegers is namelijk degene die de Vieze Vogels mainstream heeft gemaakt. Van gore kluizenaar tot sekssymbool, zo zou zijn evangelie kunnen heten. Sinds Chris Zegers zich in al zijn viezigheid aan ons heeft geopenbaard, heeft de acceptatie van de Vieze Vogel een enorme groeispurt doorgemaakt.

Zeg nou zelf, Chris Zegers is gewoon een onverzorgde, groezelige man. Type backpacker dat het niet nodig vindt om zich elke dag te wassen als hij op reis is met twee onderbroeken, één overhemd en een gezinsverpakking condooms. Dat laatste is wat voor mij zijn verschijning zo onbegrijpelijk maakt: het wordt sexy gevonden. Ik weet niet wie ermee begonnen is om hem tot aantrekkelijke man uit te roepen, maar ik vind dat diegene een award moet krijgen namens alle mannen die sindsdien heel sexy ongewassen en ongeschoren elke dag een slobberige spijkerbroek en een laaggesloten overhemd met mannendecolleté aantrekken. Nu ik erover nadenk heeft Chris Zegers zijn debuut gemaakt in Onderweg naar Morgen, als gevluchte kunstenaar uit Slodavië (!!) waar hij een relatie kreeg met allemaal verschillende dames.

Dat imago, van casanova en kunstenaar, heeft Chris Zegers groot gemaakt. En in zijn kielzog een hele horde onverzorgde mannen met décolleté's. Ineens waren ze overal. Geile viespeuken zijn het. Nick van Simon (of andersom), Van Velzen, Johnny de Mol, Roeland Fernhout, Thijs Römer, zij danken hun populariteit aan Chris Zegers. Ongewassen haar, ongeschoren gezicht, en dan maar lekker tof doen. Lekker tof op slippers. Met je Zwitserlevengevoel. Daar zitten wij mooi mee opgescheept. Chris, je wordt bedankt.

13 opmerkingen:

  1. Ik durf het haast niet toe te geven, maar ik kan het wel waarderen (niet de slippers en het mannendecolleté, wel het ongeschorene, mmm...).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan kun je je hart ophalen, ik zie ze overal. Komt dat wellicht doordat heel veel vrouwen dat misschien wel heel aantrekkelijk vinden? Dus schaam je niet. Misschien moet ik me wel schamen?

    Ineens bedenk ik er ook nog meer: Giel Beelen, Sander Lantinga, Arie Boomsma, het zijn er heel veel. Er zijn daardoor ook een heleboel toffe Vieze Vogels in het wild, op terrassen en op het strand, met hippe brillen en open shirts, nonchalant haar, vesten (!!), polsbandjes, slippers. Het is een look, een hippe look. Geniet ervan, het is zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef, ik ben ook een groot aanhanger... zelfs de lage American Apparel-decolletees kunnen mij soms nog wel bekoren. Maar Arie Boomsma (overigens niet mijn favoriet) ongewassen noemen? Hij wast zichzelf toch iedere dag in het schaaltje bij de ingang van de kerk?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat je Simon van Nick bedoelt.. Nick is de gewassen frisse jongen, Simon heeft de moeilijke bril..

    En wat ik nog het ergste vind aan Zeegers is dat hoofd. Met of zonder gezichtsbeharing of lelijk haar, dat hoofd is gewoon eng. Daar is niks meer van te maken. Ik denk dat hij er gewoon alles aan doet om de aandacht van dat gezicht af te leiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Overigens vind ik de mannenslippers prima. decolleté: NEE! ongeschoren: alleen op vakantie en dan liever een volle baard.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker hoor. Mannen met V-hals = not done wat mij betreft, maar verder: rrrr! Mijn man is er ook zo een. En z'n voornaam lijkt ook nog 's heel erg op Chris' achternaam. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou er ook van! Dat lange haar al sinds Mmmbop!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niks mis met een beetje ongeschoren (V-halzen daar in tegen, getverderrie). Bovengenoemde Giel Beelen niet, trouwens, jegh.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ anoniem: het schaaltje in de kerk is een wijwaterbakje, exclusief voorbehouden aan katholieken. Dus Arie (als niet-katholiek) moet het niet proberen om daar met zijn ongewassen tengels in gaan wapperen om zijn ongeschoren gezicht mee te besprenkelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O echt waar? Ik was daar tijdens de vakanties in Frankrijk en Italië altijd even mijn nek en polsen in, heerlijk verkoelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal mee eens. Chris Z, die in een commercialshoot in zijn wapperende linnen boek en dan zo quasi nonchalant van een catamaran af op een tropisch strand stapt. Terwijl we allemaal weten dat hij de rest van het jaar in een smerig hostel in Thailand vlechtjes zit te maken van het haar op zijn tenen. Dan echt liever naar Nick en Simon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Overigens, it's a thin line tussen de woeste muzikantlook met een tweedagenbaardje (zoals meneer Han en meneer S met hun basgitaren) en geknutselde smerigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als dit Facebook was, had ik Leins laatste reactie 'geliked'.

    BeantwoordenVerwijderen