woensdag 12 oktober 2011

Vieze vogels - Jeroen Pauw

Op deze plaats moeten wij in het kader van de mediaweek en de Vieze Vogel-rubriek aandacht besteden aan een wel zeer bijzondere vogel die luistert naar de naam Pauw. Jeroen Pauw.

De opdracht om aandacht aan Jeroen Pauw te besteden werd mij door Caar toebedeeld en wel met de woorden ”Misschien goed om daar aandacht aan te besteden. Zoals hij ook aandacht voor jou had”.

Ik zal dit toelichten. Lang geleden waren wij met een groep vrienden bij Nova Politiek die uitzending hadden in Dudok in Den Haag. Jeroen Pauw was daar één van de presentatoren en hing voorafgaand aan het programma wat rond bij de presentatietafel. Ik ging bij de bar een heleboel drankjes halen terwijl ons groepje aan de andere kant van de zaal zijn plaats had ingenomen. Toen ik de zaal doorkruiste met mijn handen vol drankjes versperde Jeroen Pauw mij de weg. Ik was een beetje verbaasd, dacht dat ik niet op liep te letten en verontschuldigde mij. Toen ik aankwam bij ons groepje barste men daar in hard lachen uit. Het bleek dat Jeroen Pauw mij expres de weg had versperd en daarna uitgebreid en ongegeneerd mijn billen had staan inspecteren.

Ik denk dat dat Jeroen Pauw in actie was. Hoewel hij bij die tweehonderd vrouwen waarmee hij het bed heeft gedeeld iets meer acties heeft ondernomen dan alleen een billeninspectie. Maar het toont wel aan dat Jeroen een vieze vogel is. Althans, ik vind het niet echt lekker als een man ongegeneerd vrouwen inspecteert. En Jeroen kan als geen ander inspecteren, alsof hij de vrouw in kwestie in gedachte al helemaal heeft uitgekleed en van alles met ze heeft gedaan. Ben Saunders in duet met Duffy is er niets bij. Van mij mag een man best naar vrouwen kijken hoor, maar als er een verlekkerde blik of goedkeurend knikken bij komt kijken wordt het altijd een beetje gênant. En een beetje vies, “vieze-man-vies”.

Maar niet alleen het kijken dat Jeroen een beetje vies maakt, doet hij ongegeneerd. Jeroen laat ook ongegeneerd aan heel Nederland zijn borstkas zien met zijn veel te ver openhangende overhemd. Hij kan ook ongegeneerd en ongeïnteresseerd onderuit zakken tijdens een interview. De combinatie van het openhangende overhemd, het quasi-nonchalante, het zogenaamd jongensachtige flufhaar en die geile ogen, Jeroen Pauw is een heel erg vieze vogel.

Ik moet hier voor de goede orde opmerken dat het tussen mij en Jeroen Pauw is gebleven bij de blik van Jeroen op mijn kont. Ik heb Jeroen zelf niet zien kijken en voel me er op geen enkele manier door aangerand of zelfs maar beledigd. Verder heeft Jeroen geen avances gemaakt, waarschijnlijk omdat er nog tweehonderd mooiere dames in de studio rondliepen. En omdat ik met een leuke man was en daar natuurlijk nooit op zou zijn ingegaan. Ook zonder leuke man trouwens. Want ik hou niet van vieze vogels.

6 opmerkingen:

  1. Tsja, wat wil je met zo'n achternaam... 'Nomen est omen'.

    A bird's gotta do what a bird's gotta do.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar hoe heilig zijn vrouwen zelf? Kijken zij nooit verlekkerd naar -ik noem maar een clichévoorbeeld- een ontbloot mannenlichaam?

    Dubbele moraal? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrouwen zijn niet heilig. En kijken ook naar mannen. Ik snap de dubbele moraal niet. Ik dacht dat dat te maken had met:
    - mannen die met veel vrouwen slapen zijn stoer
    - vrouwen die met veel mannen slapen zijn sletten

    En ik vind Jeroen Pauw dan een slet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeroen Pauw is ook een slet denk ik. Maar wat te dnekne van Rick Nieman die antwoordt met 'respect'. Ieuw

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eef was niet ontbloot hoor Mike, even voor de goede orde. Als je je ontbloot vraag je er misschien wel om.

    Maar goed, een aangekleed mannenlichaam, daar kijk ik ook graag naar. Vooral als het goed gekleed is. En er mooie verhalen uitkomen. Dat kijkt ook heel lekker. Misschien zelfs fijner dan een ontbloot mannenlichaam. Veel ontblote mannenlichamen kunnen vaak beter weer afgedekt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja goede verhalen zijn sowieso een voorwaarden voor verlekkerd kijken. en goede grappen.

    en nee, ik was zeker niet ontbloot. ik was uitermate aangekleed. rok over de knie, shirtje zonder decolleté.

    BeantwoordenVerwijderen