woensdag 22 september 2010

Nieuw: Vieze Vogels

Iedereen kent er wel één. Sommigen kennen er meerdere. Anderen zijn er zelf één: een Vieze Vogel. De Vieze Vogels zijn in opkomst, ze nemen de boel over. Kijk maar eens goed naar je omgeving en je zult zien: ja, ook ik ken een Vieze Vogel, of: ja, ook ik bén een Vieze Vogel. Ze nemen je televisie over, harige, ongewassen mannen, viezig, groezelig en ze hebben een mening. Wij hebben ook een mening: we vinden het vies en de opmars van de Vieze Vogels moet worden gestuit. Omdat je moet weten wie de vijand is, zullen we je de komende tijd attent maken op bekende Vieze Vogels, zodat je ook in jouw omgeving dit fenomeen te lijf kunt gaan.

In aflevering 1 van deze serie staat de archetypische Vieze Vogel centraal. De vader aller Vieze Vogels: de Vieze Man. Zoals Koot en Bie zelf zouden zeggen, "Maar goed dat het geen geurentelevisie is!" En zo is het maar net. De Vieze Man heeft alles wat een Vieze Vogel nodig heeft, vettig, net iets te lang haar, een stoppelbaard, een koortslip en een schorre stem. Met deze schorre stem stelt hij vreemde vragen aan onschuldige burgers, vragen die door die schorre stem altijd een seksuele lading krijgen. Eén van de bekendste scènes is die waarin de Vieze Man naar een bonbonwinkel gaat en wat wil proeven. Wim de Bie, die het als vrouw eigenlijk altijd beter deed, is de bedremmelde winkeljuffrouw, die zo uit het vrouwennetwerk van de VVD is geplukt. Kijk maar even mee. Heel vies toch? "En dat als ik 'm dan in me mond stop, en 'm bijt, 'm doorbijt, dat het dan zo bwuhbwuhwuh zo loopt, in me mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in me mond. Dat wil ik."..."O, ik slok 'm ineens door." ... "Smeksmek, o daar komp het nat, lekker veel nat zit erin." Weerzinwekkend. Als je aan de lijn doet moet je elke ochtend even naar dit filmpje kijken, dan eet je niks meer, in ieder geval geen bonbons.
Dan is er ook nog de scène waarin de Vieze Man zijn eigen tenenkaas eet, ook heerlijk. Je ziet het op de foto hierboven. Let ook even op het overhemd dat de Vieze Man hier aan heeft. Dit overhemd zie je geregeld terug bij de moderne Vieze Vogel. Ik beweer niet dat alle mannen in bloemetjesoverhemden Vieze Vogels zijn, maar het is wel een opvallend populair kledingstuk binnen deze groep. Dit maakt ze ook makkelijker herkenbaar. Hetzelfde geldt overigens voor het mannendécolleté, hou dat ook maar meteen in de gaten.

Tot zo ver les 1 van het Vieze-Vogelspotten. Hou je ogen goed open, ze zijn overal. Opgepast dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten