woensdag 12 oktober 2011

Jubilerend aanmodderen

Aanstaande zondag wordt al twee jaar aangemodderd op dit blog. Tijd voor een feestje. Daarom willen we jou, onze trouwe lezer, in het zonnetje zetten. En wat zorgt ervoor dat lezers ons trouw blijven? Aansprekende onderwerpen.

Vandaar dat we een wedstrijd uitschrijven: Verzin een onderwerp dat hier echt nog eens aan de orde moet komen. Waar hebben wij het nog niet over gehad, welke hype hebben we gemist, welke ergernis moet bezongen worden, wie is een miskende held, wat is de allerleukste activiteit of het mooiste woord? Moet Lein de loftrompet steken op roze speelgoed? Heeft Eef ineens een schurfthekel aan Amerika? Wordt Caar vrijwilliger voor de Zonnebloem? Is Hans favoriete woord 'spreekwoord'?

Vermeld erbij wie van de vier modderworstelaressen jouw column moet schrijven en wie weet wordt jouw idee (op geheel ontransparante wijze) wel uitgekozen voor de volgende column. De winnaars worden aanstaande maandag bekend gemaakt en je mag zo vaak meedoen als je wilt. Reageren doe je in de comments.

16 opmerkingen:

  1. Ik heb geen voorkeur voor een van de modderaars...

    Onderwerp: 'De Kunst van het Nietsdoen'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ok ik distantieer me. ik kan niet nietsdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. t is ook echt een oersaai onderwerp. Als ik eerlijk ben. En dat ben ik. Altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik niets doe, komt er ook geen column. Misschien zijn er ook wel mensen die dat een verademing zouden vinden.

    Wat is nietsdoen? Valt MTV-Made-marathonkijken ook onder nietsdoen? Want dan ben ik er wel goed in.

    Eerst graag het onderwerp goed afbakenen dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nounounou, je bent wel streng. want als t heel goed afgebakend is kunnen wij er ook niet heel veel meer over zeggen of van maken hè.. ik hou wel van een onafgebakender onderwerp. dat geeft me wat ruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mensen hebben behoefte aan duidelijkheid, Eef. Klare taal, geen gedraai. Dat is de tijdgeest. Of, zoals Lein altijd zegt, Zeitgeist.

    Maar goed, houden we het lekker breed. Nietsdoen in al zijn facetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Overkoepelend thema: Nederland. 12x een provincie beschrijven. Wanneer waren jullie er? Hebben jullie er gewoond? Subthema: jullie geboorteplaatsen, studeersteden of woonplaatsen. Waarom zou een lezer juist naar ... moeten, of juist niet?

    Aan welk plekje hebben jullie leuke herinneringen en waar kunnen jullie nooit meer gezien worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh cool! ik heb nog een "I do not heart drenthe" in de wacht staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doe mij maar een blog over de veranderingen in de kinderopvang. De uren die je niet meer vergoed krijgt waardoor dus velen (waaronder ik) in de problemen komen en dus van werk moeten wisselen/ extra werken.

    Wie hem moet schrijven? Wie heeft ermee te maken?

    O, en nog een ergenis. Die 40 kilometer karretjes die op de openbare weg mogen/ moeten rijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik opteer voor die 40km-karretjes!

    En mijn vroegere woonplaats kan ik wel samen met Eef beschrijven, wat een mooie ideeën allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja die kinderopvangtoeslag enzo. daar moeten we wat mee. ik ga erover nadenken. geen sexy onderwerp overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Provincies is een leuk idee, dan nemen met Utrecht/NH/Flevoland meteen samen. Of moeten we vechten over Zeeland, Eef?
    Kinderopvang eh ja. Schuif ik gewoon ook schaamteloos door naar Eef.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I <3 poepen door Lein alsjeblieft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Poepen? 3 poepen? Bijzonder..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik word oud. Er staat I heart? Sterkte met dat onderwerp lein.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jullie hebben vast wel tegengestelde meningen over bepaalde onderwerpen. Zou het niet leuk zijn als de ene dag éen van jullie over een thema de loftrompet zou steken en de volgende dag éen van de anderen dan een vernietigend stuk schrijft? Meer polemiek!

    BeantwoordenVerwijderen