maandag 17 januari 2011

Een verklaring

Onlangs schreef ik over het verbreken van de relatie tussen Macaulay Culkin en Mila Kunis. Van de week werd ik door een vriend geattendeerd op een op nu.nl verschenen berichtje dat een hoop over die relatie én break-up kan verklaren. Volgens het bericht vertelde Mila in (de Amerikaanse) Cosmopolitan dat zij jarenlang aan één oog blind was. Enkele maanden geleden werd ze pas geopereerd en kon zij weer met beide ogen zien.

Ik kan me nu zo voorstellen dat zij, toen zij Macaulay Culkin leerde kennen, dacht dat hij alleen maar lelijk léék. Ze is er vast jarenlang van uit gegaan dat zijn rare gezicht werd veroorzaakt door haar oogafwijking. Toen ze zich onlangs liet opereren en na een paar dagen haar beide ogen weer kon gebruiken is ze zich vast kapot geschrokken. Haar oogoperatie heeft haar misschien toen ook de ogen geopend voor andere aspecten van hun relatie waarover ze ontevreden was. In combinatie met zijn scheve gezicht en ziekelijke uiterlijk was dat misschien de druppel. Daar komt vast bij dat andere mannen, met een beter zicht, ineens een stuk aantrekkelijker werden. Ik stel me zo voor dat Macaulay na de operatie Mila eerst een paar dagen liefdevol heeft verzorgd maar bruut buiten de deur is gezet tot het verband van haar oog af mocht.

Of zou Macaulay jarenlang tegen Mila hebben gezegd dat ze nu toch eens echt wat aan dat oog moest doen omdat hij niet nog langer haar spullen bij elkaar wilde blijven zoeken en niet steeds voor haar chauffeur wilde spelen en heeft hij haar toen zij dat naliet uit pure ergernis gedumpt? Meteen na zijn dumpactie ging Mila onder het mes zodat ze nu voor zichzelf kan zorgen.

Of vond Macaulay het aantrekkelijk een halfblinde vriendin te hebben en heeft zij na de break-up uit recalcitrantie haar oog laten opereren, net zoals mijn zus die alles roze schilderde toen ze na jaren bij haar vriend weg ging die niet van roze hield. We zullen het ware verhaal achter deze relatie en het einde ervan waarschijnlijk nooit weten. Jammer.

9 opmerkingen:

  1. Het roept bij mij de vraag op wat je zelf zou doen als jouw partner je zou dumpen? Misschien zou ik wel proberen alle snoertjes en kabels uit het huis te verwijderen? Een zoete wraak. Verder weet ik het niet, want dan zou ik allemaal dingen moeten afschaffen die ik zelf ook heel leuk vind.
    Wat zouden jullie doen? De kat het huis uit? De boel paars verven? Een piercing nemen? Comfortabele schoenen kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik kom bij jullie wonen als E. mij dumpt! Lekker dichtbij èn gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou bijna hopen dat dat gebeurt. Bijna...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anders gaan we gewoon een keertje oefenen. Bel ik onverwacht aan met een kussen onder mijn arm en een plastic tasje met schone kleren en een tandenborstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet niet wat ik zou doen als H weg gaat bij me (behalve heel hard huilen). Iig niet alles roze verven, het huis is eigenlijk precies zoals ik t hebben wil. Misschien dat ik aan zijn kant van t bed ga liggen, gewoon omdat t kan. Overigens zegt H altijd dat hij niet bij me weg gaat omdat hij niet weet waar hij heen moet, ik begrijp dat dat probleem nu uit de wereld is?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @H Ja, dat is goed. Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden? Bepaald eten in huis halen? Heb je rare gewoontes? Moeten we onze mond houden als je voetbal kijkt?

    @Eef Als je H zoekt, kom hem ajb weer halen, alle cola is op en er staat de hele tijd voetbal aan. Hij denkt dat het hier een hotel is. En de woonkamer zijn hotelkamer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt, E., ik kom weer naar huis. Wat een ontzettend beroerde roomservice. Echt, dan doe ik het nog liever zelf. (zoals thuis). En hoe kan een hotel nu door de cola heen raken?!? Het lijkt die bar in Parkhotel Schönbrunn in Wenen wel. Daar had ik de cola op een gegevens moment ook op.

    Die butler is volgens mij ook een soort van monteur ofzo, want hij heeft het vooral over technische klusjes. Ik kan niet eens rustig voetbal kijken, omdat het kamermeisje er telkens tussendoor zit te tetteren en grappen zit te maken met een wijntje erbij. O ja, het is ook geen rookvrije hotelkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @H Volgens mij is het hotel al maanden rookvrij hoor. Maar goed, de boel is nu zo uitgeleefd dat we het maar verkocht hebben. Een wonder dat iemand het nog wilde in deze staat. Cola tegen de muur, chips in de vloerbedekking. Je wordt bedankt, niet eens de kosten koper eruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. chips is net als rook: het trekt overal in. Ach, lekker studentikoos toch? Zodra ik verhuisde in Maastricht, kocht ik een fles cola light, een rol Mentos en ging ik los in mijn nog lege kamer. Daarna richtte ik hem pas in.
    Anders voel ik me niet thuis.
    Van E. mocht ik dit - uiteraard - niet. Nee, die muren zijn net gestucd. Ik hoor het haar nog zeggen. En ze wilde ook geen tapijt. Nou, probeer jij maar eens paprika chips in een laminaat vloer te trappen. Geen wonder dat ik zo af en toe weg wil. Een kamer met cola behangen, met chips in het tapijt.

    BeantwoordenVerwijderen