donderdag 3 juni 2010

En dat komt doordat ze zo mager is

SATC2 draait op dit moment in de bioscoop. Voor de niet-zo-hippe-mensen-onder-ons: SATC staat voor Sex and the City. Die twee betekent dat het de tweede SATC film is. De eerste zag ik in de bioscoop, de tweede heb ik nog niet gezien. En ik weet ook niet of ik hem ga zien. Iets houdt me tegen. Het zijn de benen en armen van Sarah Jessica Parker. Ik vind ze eng. En vies. SJP is van 1965 en nu dus vijfenveertig. En volgens mij hoef je er op je vijfenveertigste echt niet eng uit te zien, maar SJP is wel eng. En dat komt doordat ze zo mager is. En nu is het heus niet zo dat ik als niet-zo-magere een probleem heb met magere mensen, nee hoor. Van mij mag iedereen mager zijn, of dun, of normaal en ook dik. Maar soms is mager lelijk en Sarah Jessica Parker is een voorbeeld van iemand die mager en daardoor lelijk is. Het lelijke aan haar magere uiterlijk zijn haar benen en haar armen en ook een beetje haar hoofd. Het is allemaal zo knokig en benig en onvriendelijk en bah. Ik zag premièrefoto’s van haar in een korte jurk en die jurk was best mooi maar die knokige knieën en die benen die eruit zien alsof ze zijn opgebouwd uit een heleboel verschillende handgemaakte soepstengels, die verpesten de hele outfit.
En ik kan dat hier best schrijven want SJP spreekt en leest geen Nederlands en ik zorg er dus met mijn uitspraken niet voor dat ze nu huilend achter de computer zit of in een taxi springt op weg naar een psycholoog.
Als je dan Kristin Davis ziet, dan zie je het verschil. Ik dacht eerst dat Kristin Davis jonger was dan SJP maar dat is dus niet zo, ze zijn beiden van 1965. En zij heeft geen dooraderde handen of rare benen en knieën, zij ziet er gewoon gezond uit. En Kim Cattrall is zelfs ouder dan SJP, en niet zo’n beetje ook, ze is van 1956 en dus bijna 60!, en zij heeft ook een leuk figuur. Die ziet er in een jurkje ook niet uit alsof er elk moment een ader kan barsten. Nee, SJP is het schoolvoorbeeld dat dun ook niet alles is. En ze is er de oorzaak van dat ik niet naar SATC2 ga, hoe enig me een film over vier vrouwen op kamelen ook lijkt. Zo.

10 opmerkingen:

  1. Hear Hear!
    Maar ik ga toch naar de film.
    Want als ik 2 uur naar Chris Noth mag kijken, dan neem ik de bonestaak wel voor lief.

    (54 = bijna 60? OMG, dan ben ik bijna 35!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaat Chris Noth mee naar de woestijn? Ik had de indruk dat het een film met heel veel zand en heel weinig Chris Noth zou worden, afgaand op de trailer..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het eigenlijk zo jammer voor SJP, want ze is echt een heel mooie vrouw om te zien, maar inderdaad, dat knokige, het geeft haar een nodeloos soort broosheid. En ik mag me dan ettelijke keren per week moeten afmatten om niet in een wobbly creature te veranderen (om van mijn overige schoonheidscomplexen nog maar te zwijgen), toch eet ik liever soepstengels dan dat ik ermee moet lopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. soepstengels zijn toch voor mensen zonder tanden: kleuters en bejaarden?
    Volgens mij heb ik een replica gezien van SJP in het Boerhaave museum..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He laat mij nou even in de waan... (ik zag trouwens ook Aidan in de trailer, dat hoeft van mij dan weer helemaal niet - weg met die dropveter)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi? SJP? Nee, ze heeft een grappige smaak en een guitige uitstraling, maar ik vind het wel een lelijke kop. Het knokige zusje van Bette Midler, ook al zo'n lekkertje. Eng!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het lichaam van SJP wel OK, ze ziet eruit als een marathonloopster van 45! Enige nadeel: door die nodeloze broosheid, is ook haar nekje zo teder geworden dat ze haar hoofd niet stil kan houden...Moet je maar eens opletten: SJP kan zo op je hoedenplank!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan liever Cate Blanchett, die is ook mager, maar heeft wel een mooi gezicht. SJP vind ik inderdaad niet mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beth middler heeft een rare neus ja, maar haar lichaam is niet zo afschrikwekkend toch? nee, madonna, díe is eng, daar zijn t niet alleen de armen en benen maar is het gezicht ook heel naar. en dan die tanden.. ieeuw

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg geestig om te lezen. SJP moet gewoon eens lekker gaan eten.

    BeantwoordenVerwijderen