dinsdag 25 mei 2010

Besteklade

Mijn wederhelft bestelde onlangs een extra besteklade bij onze keukenleverancier. Vorige week kreeg ik per e-mail een brief (in pdf) toegezonden waarin stond dat ik een afspraak moest maken met de monteur voor het installeren van het door mij bestelde onderdeel. Dit leek mij nogal vreemd. Ik ben onhandig, maar een besteklade, dat moet toch lukken zonder monteur. Dus ik belde de klantenservice.

Eef: "Goedemorgen, u spreekt met Eef. Ik bel in verband met een door ons geplaatste bestelling die volgens een brief van jullie, inmiddels gearriveerd is. De brief zegt echter dat ik contact moet opnemen met mijn monteur om het onderdeel te laten installeren. Het gaat echter om een besteklade. Ik denk dat ik die zelf wel kan installeren."
Dame: "Aha, ja. Nee, dat lijkt me duidelijk. Heeft u het referentienummer?"
Eef: "Ja, 442301"
Dame: "Ja, inderdaad. Het onderdeel is gearriveerd."
Eef: "Zou ik dat vrijdag op kunnen komen halen?"
Dame: "We kunnen het ook opsturen."
Eef (met de maat van onze brievenbus in gedachte): "Nou, ik kom het net zo lief ophalen. Kan dat vrijdag?"
Dame: "Ja dat kan, maar we kunnen het ook opsturen."
Eef: "Nee, ik kom het liever vrijdag ophalen."
Dame: "Ok."
Eef: "Geeft u dan door aan de afdeling dat het vrijdag wordt opgehaald."
Dame: "Uhh, ja. Ja, dat hoeft niet echt."
Eef: "Maar niet dat het straks wordt opgestuurd of bij de monteur staat."
Dame: "Nee, dat gebeurt niet."
Eef: "Dus u geeft het door?"
Dame: "… Ja."
Eef: "Ok. Heel veel dank. Dan ben ik er vrijdag."

2 opmerkingen:

  1. Die vette SBS6 voice-over: "Zou de besteklade er zijn? Zou deze eenvoudig te monteren zijn? Of zal Eef er toch met een monteur vandoor gaan? U leest het binnenkort op Gemodder in de Marge."

    BeantwoordenVerwijderen