dinsdag 30 maart 2010

Ik wil op een cruise

Het lijkt me zo leuk om op zo’n enorme boot te zitten met een hut met uitzicht op zee, liefst met en terras aan mijn hut met uitzicht op zee. Een terras met uitzicht op zee met een mooie grote ligstoel. En dan een beetje varen met die boot, in de zon zitten, lekker eten en af en toe van de boot afstappen en een leuk stadje of eilandje aandoen.

Ik heb me wel eens verdiept in cruises. Mij eindconclusie was dat het geweldig maar onbetaalbaar is. Of in iedere geval is het wel heel veel geld voor een vakantie. Als ik een miljoen zou winnen zou ik wel op cruise willen. Ik twijfel of ik dan een cruise door de fjorden van Noorwegen zou willen doen, een cruise door de caraïben of een cruise langs de eilanden van Hawaii.

Wij zijn één keer in Noorwegen geweest en ik denk dat het tot nu toe het mooiste land is dat ik ooit bezocht heb. Ok, ik heb niet enorm veel van de wereld gezien, maar Noorwegen was echt adembenemend. Eén keer keken wij hoog vanaf een fjord naar de blauwe diepte onder ons en zagen daar een heel klein cruiseschipje varen. De mensen op die boot moeten vast fantastisch uitzicht hebben gehad. Het enige nadeel aan een cruise door de fjorden, dat heet trouwens een Hurtigrutenreis, is de kans op slecht weer. Zo'n cruise doet altijd Bergen aan en dat is nu net het stadje in Noorwegen waar het meer dan 300 dagen per jaar regent. En ik weet uit ervaring dat het ook buiten Bergen flink kan regenen. Maar ach, als ik een miljoen win dan doen we eerst de Hurtigruten en daarna vliegen we door naar de Caraïben of Hawaï.

In het Caribische gebied weet je zeker dat het mooi weer is. Dat is denk ik het grote voordeel van en cruise door dat gebied. Ik weet niet of het aandoen van tien verschillende eilanden nou zo de moeite waard is, uiteindelijk wordt zo'n reis een grote blur van cocktails, zand, zon en blauwe zee. Ook geen straf, maar toch anders dan Noorwegen.

De derde optie is een cruise langs de eilanden van Hawaï. Die eilanden hebben ook veel natuur te bieden en dus lijkt zo'n cruise me een goede mix van zon, zee en strand én leuke dingen om te bekijken. De boot moet dan natuurlijk wel even stoppen bij het eiland van de heilige Damiaan, anders is de reis niet compleet.

Nou is het aantrekkelijk van een cruise niet alleen het feit dat je vanaf een boot al liggend in de zon allerlei leuks ziet. Nee, een cruiseschip biedt ook heerlijk vermaak. Het is een soort varend mini-Vegas. Wij zijn één keer een nacht op een ferry van Noorwegen naar Denemarken geweest en op die ferry hadden ze zelfs verschillende eettentjes, winkeltjes, gokhallen en bowlingbanen. Een cruiseschip heeft dit allemaal ook, maar nog veel en veel meer keuze dan die suffe ferry van ons met die krijsende Nederlandse gezinnen die verkreukeld uit hun stationwagens kropen.

Nee, als ik ooit een miljoen win, dan graag een cruise. Gewoon om eens te kijken hoe dat is. En om lekker bruin te worden natuurlijk.

1 opmerking:

  1. Okee, als ik een miljoen win neem ik je mee op een cruise. Hopelijk is Captain Stubing daar dan ook.

    Love, exciting and new
    Come abourd, we're expecting you!

    BeantwoordenVerwijderen