maandag 7 mei 2012

Oililysjaaltjes, driekwartsbroeken en tweed

Vandaag begint de Libelle Zomerweek. Wat een feest! Althans, voor alle 50+ huisvrouwen van dit land, en dat zijn er nogal veel. De dames zitten vast at this very moment druk kwebbelend in de trein, met van die lege wieltassen naast zich, klaar om duizenden dure spulletjes in te slaan.

Als je de site van de Zomerweek checkt, zie je dat ook Libelle probeert mee te gaan met haar tijd. Zo heeft de homepage een heuse Twitterfeed, met als uitleg: “Wilt u zelf ook een tweed (sic) plaatsen over de Libelle Zomerweek? Vergeet dan niet altijd #LZW2012 te plaatsen in uw tweed (sic)!” Ik krijg meteen angstaanjagende visioenen van huisvrouwen die zich hebben omgord met lekker warme tweedrokken en -jasjes, gedecoreerd met een Oililysjaal. Maar oh nee, we hebben het over de Libelle Zomer(!)week. Geen tweedrokken dus, hoop ik. Oililysjaaltjes zijn sowieso niet te ontwijken, helaas.

Ooit, toen ik nog klein was, ben ik met mijn moeder en zus naar de Libelle Zomerweek gehad. En eerlijk is eerlijk, ik heb een topdag gehad. We hebben heerlijk gegeten, lekker gekletst en fijn geshopt. Zal ik dit jaar weer eens gaan? Mijn zoektocht op de Libellesite gaat verder. Wat komt er allemaal voor interessants dit jaar?

Ten eerste komt tout bekend Nederland optreden op de Libelle Zomerweek. Zo zien we regelrechte sterren als Pearl, Joan Franka, Glennis Grace, Raffaëlla en Dewi. Toppers van de bovenste categorie, ja. Ik ben nog niet overtuigd. Naast het bekijken van de artiesten is er ook de mogelijkheid om héél veel te shoppen. Denk aan zeepkettingen, Rivièra Maison-zooi, crèmepjes voor de rijpere huid en Miss Etam-driekwartsbroeken. Helaas heb ik nu geen geld voor al te dure spullen, en ik heb geen geld over voor lelijke dure spullen, dus daarmee haalt Libelle me niet naar het altijd gezellige Almerestrand.

Maar… Je kunt ook workshops volgen, en die zijn bijna allemaal in Chinastijl. En ik ben een sucker for workshops. Zo is er een Qigong-bewegingsworkshop, een Jaar-van-de-Draak-workshop en een Fortune Cookie-workshop. Vooral die laatste spreekt mij erg aan. Het idee van deze workshop is dat je met elkaar in gesprek gaat over je dromen en ambities. Aan het einde van de bijeenkomst worden deze dromen en ambities geofferd aan één van de Chinese goden van het Nieuwe Jaar. Tof! Wie weet kunnen die goden mij aan een baan helpen! Ik kan ook naar een origamiworkshop. Vét. Ook is er tijd om je kalligrafietalent te ontwikkelen. Of zal ik naar de make-upworkshop gaan waarbij je leert hoe je jezelf kunt omtoveren tot een spannende China girl?

Oh. Kaartjes zijn €18,95. Ik denk dat ik thuisblijf.

1 opmerking:

  1. Inmiddels staan er geen 'tweeds' meer op de site van de Libelle Zomerweek ;)

    BeantwoordenVerwijderen