donderdag 15 december 2011

koffie likeur parels

Beste Sterconcepts,

vandaag ontving ik via mijn werkgever een pakket met punten om bij jullie te verzilveren, waarvoor hartelijk dank.
Toen ik op de website de kado's aan het bekijken was viel me het grote aantal spelfouten op. Er worden met name veel woorden los van elkaar geschreven terwijl het een enkel woord betreft, zoals natuur monumenten wat natuurlijk natuurmonumenten moet zijn en zelfs zo gespeld wordt op het plaatje eronder. Maar ook koffie likeur parels en verjaardags kalender (met een verbindingsletter nota bene) zijn verkeerd gespeld. Wellicht is het een idee om eens een redacteur naar de site te laten kijken want dit komt niet professioneel over ben ik bang.

Veel groeten,
Lein van Gemodder

***


Geachte mevrouw van Gemodder,

Hartelijk dank voor uw mailtje.Wij zullen hier zeker naar laten kijken, wij zijn het met u eens dat de uitstraling op deze manier minder professioneel overkomt.
Uw input stellen wij zeer op prijs.

Wij hopen echter dat het uw plezier om een leuk kadootje (wij hebben het altijd over Kado, maar ook hier zijn de meningen over verdeeld J) te kiezen niet negatief heeft beïnvloed.

Met vriendelijke groet,
SterConcepts BV


6 opmerkingen:

  1. Gelukkig zijn ze beter in koffielikeurparels inkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verbaas me vaker over het feit dat ondernemers blijkbaar graag een goed product verkopen en soms te weinig aandacht besteden aan de taalkundige kant van hun website.

    Er wordt wel (veel) geld uitgegeven aan het bouwen van een site, maar vervolgens doet men de inhoud 'even zelf'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Lein: in het antwoord staat een J voor de aanhalingsteken sluiten - dat is toch niet toevallig een smiley geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @IHV, ja dat zou kunnen maar welke dan? Ik heb er nooit eentje gezien in mijn mail of dit bericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. soms als je email formaat geen smiley tekening aan kan (omdat je mail alles in plain text of .rtf formaat ontvangt), dan verandert het naar een hoofdletter J.

    maar het leek me al gek dat als iemand je met 'u' aanspreekt (dan voel je je pas echt mevrouw...) dan ook een smiley in dezelfde email zet. Misschien dan gewoon alsnog een genante typo.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn koffielikeurparels? Wil je die voor me bestellen Lein?

    BeantwoordenVerwijderen