donderdag 8 september 2011

Buikje

Een oudoom komt enthousiast op me af bij de begrafenis van Oma.
Oudoom: "Ha, daar hebben we An!"
Ik: "Eh, Han, met een H."
Oudoom: "Oh ja, Hán! Hoe is het met je!" terwijl hij gemoedelijk mijn beide handen schudt.
Ik: "Prima, en met u?"
Oudoom: "Heel goed hoor." Zijn ogen zakken enkele decimeters naar beneden. "Och, ben je in verwachting?"
Ik: "Nee, ik ben niet in verwachting. Dat is gewoon een buikje."
Oudoom: "Oh! Sorry, sorry! Nou, dat buikje kan er altijd nog af, hè."
Ik: "Ja, dat kan."

6 opmerkingen:

  1. Vreselijk. Vreselijk herkenbaar. Op de begrafenis van mijn oma zei een oudtante tegen mij: "oooo, wat fijn dat jij nu eindelijk ook zwanger bent."

    ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. AU! Ik hoop dat hij zich diep schaamt (maar mensen die zulke opmerkingen plaatsen kennen van nature natuurlijk al weinig schaamte)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, belefde gene dicteert een vooronderzoek onder familie en/of vrienden van de buikhebbende. Altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ai! Ik zou geloof ik gevraagd hebben "Nee, waarom denkt u dat?", maar dat is misschien wat vals, zeker op een begrafenis.

    Maar: argh de argh, dit soort opmerkingen.
    En gecondoleerd nog, Han. Ik hoop dat jullie met een prettige dienst afscheid hebben kunnen nemen.

    BeantwoordenVerwijderen