vrijdag 27 mei 2011

Gesprek op straat

Een oude dame spreekt me aan.
"Mevrouw! Zou u me kunnen helpen? Ik moet daar oversteken, kunt u even met me meelopen?"
"Ja hoor, komt u maar, dan steken we samen over."
"O fijn. Weet u, er heeft nog nooit iemand 'nee' gezegd als ik vroeg of ze wilden helpen."
"Gelukkig maar. Er zijn dus nog heel veel behulpzame mensen."
"Ja, ik moet daar bij de voetbalvelden zijn en als ik over de stoep rechtdoor loop dan gaat het allemaal wel, maar ik ben bijna blind aan allebei m'n ogen en dan vind ik het oversteken toch wel eng."
"O ja."
"Ja, want ik ben bijna helemaal blind aan beide ogen. Zeg kijk eens, mooie bloemen hè?"
De dame laat me een bosje neprozen zien.
"Nou, zo mooi, die zijn toch niet van echt te onderscheiden?"
"Nee, inderdaad, ze zijn prachtig. Dag mevrouw!"
"Dahag!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten