Vorige week won Marlies Dekkers de rechtzaak die zij tegen Sapph had aangespannen. Iets met intellectueel eigendom en bandjes die teveel op elkaar lijken. Good for her. Enfin. Deze overwinning kon overigens niet op een beter moment komen. Want deze week lanceerde Marlies ook haar special edition Magnum-bhprijswinactie. Wat een fantastische en ontzettend toevallige publiciteitsstunt van Dekkers en Magnum samen! Wat hebben designtieten en ijs eten met elkaar gemeen en wat zou deze samenwerking tot een succes kunnen maken?
1. Merk
Magnum is een merk en Marlies Dekkers is een merk. Twee merken maken samen eh een soort experiment. Of tot een nog sterker merk, de tijd zal het ons leren. Het gaat om de verbinding van ervaringen. Als je een Magnum eet, dan wil je ook graag een Marlies aan en aan de andere kant: elke keer als je een Marlies aandoet wil je zo'n ijsje eten. Conditioneren en versterken moet het motto zijn geweest.
2. Doelgroep
Lingeriemakers, en dan bh-makers in het bijzonder, hebben (gechargeerd) meestal vrouwen voor ogen als ze hun product ontwikkelen. De bedenkers van het chocoladeijsje met roze fruit in het midden dachten ook aan vrouwen. Met veel brute noten is een ijsje voor mannen, rood fruit is een ijsje voor vrouwen. Immers, design en pleasure gaan naadloos (ja, dit is een pun!) in elkaar over volgens de reclameslogan.
3. Functie
Magnum + Marlies = mama. Uit borsten komt zuivel. Magnum is een roomijsje en Marlies maakt dingen voor borsten. Komt overigens goed uit, want de bh die je bij het kopen van een actieverpakking kan winnen wordt voor je op maat gemaakt (dit is, zonder sarcasme, echt het enige mooie aan deze actie). Of het broekje van het lingeriesetje ook verstelbaar is, was niet terug te vinden. Lijkt me wel handig, voor al dat ijs dat dan op je heupen of een andere probleemzone gaat zitten.
4. Slechte tekstschrijvers
limited edition ijsje / lingerie ontwerpster /lingerie lijn / lingerie label; je snapt wel waar dit heengaat.
5. Ervaring
En dit kan ik niet helemaal rijmen. Iedereen weet dat er maar een week in de maand is dat vrouwen een moord zouden doen voor een chocoladecaloriebom. Je zou er toch van uitgaan dat de ijsmaker ook die andere drie weken graag zijn/haar product zou willen verkopen. Of is het hier ook weer om die conditionering te doen? Eens per maand eet je dure ijsjes en wil je alleen maar je slobberige sportbh aan, en die andere drie weken heb je wel zin om moeite te doen voor je ondergoed. Door M & M te combineren is zo de hele maand meegenomen.
Heeft iemand nog een ander idee wat deze samengestelde marketingcampagne tot een succes zou kunnen maken? Of wellicht heb je een alternatief idee? Heb je meegedaan aan de actie, en wat vond je van de smaak van het ijsje? Reacties en tips zijn meer dan welkom.
Handig. Nu wil je als magnumeetster een Marlies Dekkers. Die koop je, vervolgens eet je de hele tijd magnums, word je dikker, heb je weer een grotere bh nodig, koop je een nieuwe, ben je gefrustreerd, ga je weer meer ijs eten enz. enz.
BeantwoordenVerwijderenHet sneeuwbaleffect. Straks allemaal grote vrouwen met grote bh's en grote bakken ijs. van die wellustige dikke Romeinse dames uit Asterix en Obelix.
Het ijsje is niet eens echt lekker. Die ervaring ga ik niet overdoen voor €3,- en de kans op maatwerk-ondergoed.
BeantwoordenVerwijderenGeweldig! vooral punt 3 :)
BeantwoordenVerwijderenIk hou niet van magnums. En ook niet van marlies dekkers. Misschien ben ik de doelgroep niet en is dat het probleem...
BeantwoordenVerwijderen