vrijdag 19 november 2010

Zit verdomme aan me!

“Pas als jij het goed vindt zit ik aan je borsten.” In Leiden hangen in de bushaltehokjes posters met deze tekst. De posters moeten ervoor zorgen dat er beter met seksualiteit wordt omgegaan, dat er meer over gepraat wordt. Naar mijn mening zorgt deze campagne alleen maar voor meer onbegrip tussen mannen en vrouwen.

Want op hen lijkt me deze campagne gericht. Mannen weten niet wanneer het juiste moment daar is om een dame waarmee gedate is aan te raken, en dus wordt geadviseerd om te wachten tot de vrouw dat aangeeft. Wat is dat voor nonsens? Okee, als een man na een uurtje kletsen in een kroeg je meteen wellustig bij de borsten grijpt, dan is dat vervelend. Aan de andere kant: het geeft ook een hoop duidelijkheid. Dit is niet de man met wie je de rest van je leven wilt delen. Maar om nou zelf het groen licht te moeten geven om aangeraakt te worden, dat haalt de spanning wel volledig weg.

Op deze manier kweekt de overheid (althans, ik denk dat dit gaat om een campagne van de rijksoverheid, maar toen ik ging googelen werd ik naar allemaal andere, dubieuze sites verwezen) een generatie mannen die afwachtend smachten tot de vrouwen toestemming geven tot intimiteit. Ongewenste intimiteiten zijn vervelend (want ongewenst) maar doortastendheid wordt zeker ook op prijs gesteld. Je moet er toch niet aan denken dat je al tien keer met een kerel uit bent geweest, je vindt elkaar duidelijk leuk, maar er gebeurt maar niks. En dat je je dan met de moed der wanhoop maar zelf op hem stort, zijn handen op je borsten plaatst, zijn neus in je decolleté drukkend, roepend “Zit nou verdomme eens aan me! Of vind je me niet aantrekkelijk of zo?!” In een druk restaurant. En iedereen kijkt. Dan zie je elkaar vast nooit meer. En dat zou jammer zijn.

Nee, dat is niks. Een beetje man begrijpt toch wel wanneer woorden omgezet moeten worden in daden? Daar hoeft hij toch niet voor te worden gesouffleerd? Net zoals vrouwen daar ook geen behoefte aan hebben. Een vrouw grijp je niet na 5 minuten bij de borsten, een man grijp je niet na een kwartier in het kruis (de ongeschreven regel is een half uur à drie kwartier).Voorzeggen kan altijd nog als hij zijn sokken aanhoudt tijdens de seks of zij alleen nog degelijke onderbroeken draagt. Laten we het een beetje spannend houden.

8 opmerkingen:

  1. ik begrijp die hele campagne niet. Je wacht toch gewoon netjes tot je getrouwd bent? Dan weet je tenminste wanneer je echt los mag. In de huwelijksnacht. Kijk, als je het dan nog moet vragen/uitleggen/smeken/voordoen, dan heb je echt de verkeerde partner te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is waar. Misschien een goede variant op 'u mag nu de bruid kussen'?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en wat dan, als t in de huwelijksnacht niet helemaal goed blijkt uit te pakken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Pas als jij het goed vindt, zit ik aan je borsten." De bushalte lijkt me niet de beste plek voor geile praatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel mooie openingszin. Zou het werken?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Caar. Tja, ik heb in mijn tijd wel gekkere openingszinnen gehoord. Voel me niet geroepen om dat nu eens uit te gaan proberen op een willekeurig iemand. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hebben jullie ook de poster met de jongen die wellustig aan een boekje likt en zegt: ik ben klaar voor meer maar jij hebt de leiding? Intrigerend plaatje wel. Persoonlijk denk ik ook dat zo'n campagne Victoriaanse preutsheid genereert. Wie zichzelf bewaren wil, heeft daar mijns inziens alle ruimte voor. Wie daar minder moeite mee heeft (klopt, 45 minuten maximaal) ook. Je merkt het snel genoeg als je een blauwtje loopt...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @R2 Waaaaat? Ik ken die poster niet. Een jongen die aan een boekje likt en zegt: "ik ben klaar voor meer"?!? Waar is ie mee begonnen dan? Een tijdschrift? (de Linda?) En wat is de volgende stap dan? De Dikke van Dale? Of dat meisje mag dan kiezen aan welk soort papierbundel hij de volgende keer moet gaan likken. Bizar, bizar, bizar.

    BeantwoordenVerwijderen