maandag 15 november 2010

Mytilus edulis

De zomermaanden zijn weer aangebroken
mijn oma trilt al weken in haar stoel
vader is al dagen klaar om te gaan koken
en niemand begrijpt hoe ik me voel

Volgens de PZC zijn de verwachtingen weer hoog
hoe zou komend seizoen gaan verlopen?
ik word al misselijk van deze spanninsboog
het liefst zou ik dat hele vissersdorp slopen

Dan is daar dan het verlossende woord
de boten varen uit en verlaten de haven
een verse oogst wordt weer aangeboord
en ik zal voor het eten moeten opdraven

Vies vies vies
mosselen zijn vies
niet elke Zeeuw vindt ze om te eten
het liefste zou ik het hele mosselseizoen vergeten
en duik ik lekker onder in een andere stad

Yerseke is het ergste want daar vieren ze feest
met grote groepen dolle mosselfans
oh wee als je niet op Yerseke bent geweest
overbevissing van de mossel is mijn grootste wens

Gekookt of in de soep
met zo'n vreselijk plakkerige saus
gebakken met veel kleffe friet
hoe kan het dat iemand daar van geniet?

Vies vies vies
mosselen zijn vies
niet elke Zeeuw vindt ze om op te eten
als ik ze ruik begin ik al te zweten

en bedek ik mijn merkkleren met een laagje kots

Vies vies vies
mosselen zijn vies
tegen de mosselhysterie heb ik groot bezwaar

Wat is er eigenlijk mis
Met een bolus of een babbelaar?
(2x)

(tekst: Lein, solist: Marie-Claire van den Witteveen van Voorst tot Voorst)

1 opmerking:

  1. Kinderen voor Kinderen!!! Oh, namen ze dit liedje maar op in hun repertoire...

    BeantwoordenVerwijderen