maandag 18 oktober 2010

I heart ... Michiel Vos

Maandagochtend ontbijtnieuws. Met halfdichte ogen en een grote beker koffie kijk ik ontbijtnieuws en absorbeer ik de files en het weer. Dan kondigt de presentator aan dat er nieuws over Amerika komt en dat we live gaan skypen met Michiel Vos. Jaa hoera! Michiel! Ik stuiter op de bank en voel een energievoorraad genoeg voor de hele week mijn lichaam vullen. Meneer S kijkt een beetje bedenkelijk. Ik geniet van Michiel en zijn immer intellectuele commentaar op de situatie.

Helaas is dat ontbijtnieuwsprogramma niet meer op de buis. En de verkiezingen in Amerika zijn ook voorbij. En is dat oliegat gedicht. Jammer, want nu is er minder noodzaak voor Nederlandse programma's om te skypen met Michiel, Amerika-deskundige en sinds kort ook officieel Amerikaans staatsburger. Hoogst zelden zie ik hem nog weggedoken in een hoge kraag met wapperend haar voor de NYCskyline staan om de exitpoll prognose voor Delaware te bespreken. Nog even floreerde hij post-ontbijtnieuws bij Pauw & Witteman waar het nu eens niet over zijn schoonmoeder ging, maar over zijn inburgeringscursus in de VS. Maar toen was het toch echt voorbij met de pret.

Michiel is spitsvondig, welbespraakt, vrolijk in de ochtend als hij dan toch met Sven Kockelmann moest skypen, en altijd goedgekleed. Maar nu is het zo stil rondom mijn favoriete buitenlandverslaggever. Hopelijk werkt hij aan een boek. En komt er dan een boekpresentatie, met een meet and greet. Dan kan ik een handtekening regelen en met hem op de foto. Bij nader inzien is dat boek misschien toch niet genoeg. Ik pleit voor een reallife-soap met Michiel en zijn vrouw Alexandra, waarin we hun New Yorkse leven op de voet kunnen volgen. Een soort Journalist & the City.

Michiel wordt later dit jaar 40, dat moet toch gevierd worden! Ik weet wel wat we hem cadeau kunnen doen: een uitnodiging om in 2011 Zomergasten te presenteren. Want ondanks dat ik ook Jelle BC (waarvan ik altijd nog de dvd kan kijken) heart, heeft Michiel gewoon nog wat in te halen aan zendtijd. Dus roep ik luidkeels: Michiel Vos for Zomergastenpresident!

1 opmerking:

  1. Jaa, Michiel Vos, in het donker achter de webcam, vertellend over Nancy Pelosi. Normaal hou ik niet van name dropping, maar bij hem kan ik het hebben. En bij P&W was hij ook weer heerlijk.

    Lees net dat hij, als ik, de Twents Connection heeft: zijn moeder komt uit Borne! Nu kan hij helemaal niet meer stuk!

    BeantwoordenVerwijderen