woensdag 15 september 2010

Jort vs Pieter

Gisteravond in De Wereld Draait Door een mooi staaltje live tv: Pieter Storms in discussie met Jort Kelder over de stand van de Nederlandse journalistiek. Natuurlijk ging t niet over de Nederlandse journalistiek maar ging het over de frustraties van Storms richting Jort Kelder. Storms kwam weer aanzetten met de Quote waarin Nina van SM beticht wordt. Jort vertrok geen spier en ging terecht in op het onderwerp dat eigenlijk de insteek van de discussie was, namelijk de journalistiek. Hij verweerde zich dat het artikel in Quote goed gedocumenteerd was, dat Storms nog nooit een rechtszaak had gewonnen, sterker nog, dat Storms zelfs zelf al eens veroordeeld was voor het schrijven van een ongefundeerd stuk. Maar Pieter Storms praatte gewoon door Jort heen? Hij wilde helemaal geen discussie, hij wilde gewoon zijn eigen harde stem horen. Nina zat er als een levensechte opblaaspop achter en knipperde af en toe met haar kraaloogjes. Zouden ze een huis in Zuid-Frankrijk hebben? Ze waren allebei zo enorm bruin? En Storms had ook een outfit aan die een Zuid-Franse kunstenaar of een Griekse sirtaki danser niet zou misstaan. En heeft zij iets met haar lippen gedaan dat niet gelukt is of is ze zo geboren? En als ze dan zoveel geld heeft, waarom doet ze dan niets aan dat haar. Maar het is natuurlijk wel heel goedkoop van mij om nu hun uiterlijk te gaan afvallen, dat moet ik natuurlijk niet doen. De inhoud was daarnaast al zo slecht, dat ik bovenstaande aantijgingen niet eens nodig heb. Het hele ‘gesprek’ tussen Pieter en Jort kwam er eigenlijk op neer dat Storms even lekker wilde uitblazen en Matthijs van Nieuwkerk dat gewoon toeliet. Zelden heb ik iemand zo afwezig een gesprek zien leiden. Ik heb Jort, samen met onze twee katten (want Jort houdt van katten, althans hij hield van de katten van Georgina dacht ik), heel hard staan aanmoedigen over het enorme stemgeluid van Storms heen (die man moet opera’s gaan zingen). Na afloop vond ik de Stormsjes nog vervelender dan ik ze eerder al vond. Missie beschadiging Jort Kelder dus volkomen mislukt. Echt een tv moment om nog eens na te kijken, dus als je het niet hebt gezien, zeker nog eens doen! Vanochtend stond in de Telegraaf dat Kelder door Storms is geslagen. Tja, wat een niveau. Go Jort, go!

2 opmerkingen:

  1. Volgens Storms ging het slechts om een tikje in z'n gezicht, anders had Jort echt geen stukje hierover kunnen tikken! Stoere taal, maar ik vind ook een tikje in iemands gezicht niet normaal. Daarbij komt dat ik het een eng stel vind, Storms en Brink, en Jort is en blijft heerlijk. Tikkie terug, Jort!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, meer, meer MEER Jort Kelder graag! Laatst heb ik zelfs in een internationale Linda McCartney poll 'if you could have dinner with a famous vegetarian, who would it be', waar uiteraard iedereen Paul McKaartnie in had gevuld, geopteerd voor local hero Jort K. te A... niet dat iemand die kende, maar dat deerde mij niet. Dan ga ik wel alleen met hem uit eten (okee, en met Caar dan , die moet ook mee.)

    BeantwoordenVerwijderen