woensdag 9 juni 2010

Rijnsburgse Boys in de Champions League

Op de pagina mode en beauty van de Telegraaf is te lezen dat Ruud van Nistelrooy het nieuwe gezicht is van L'Oréal Paris Men Expert. Ben ik de enige die zich nu afvraagt waarom? Het bedrijf geeft als verklaring: "Hij staat wereldwijd bekend als een sympathieke voetbalheld die tot het uiterste gaat met een rechtdoorzee no-nonsense houding. Mooie eigenschappen die perfect aansluiten bij de waarden van L’Oréal Paris Men Expert." De waarden van L’Oréal Paris Men Expert. Het bedrijf verkoopt verzorgingsproducten voor huid en haar en wil daar, neem ik aan, zo veel mogelijk van verkopen, en nu hebben ze het ineens over waarden? Hebben ze dn misschien ook normen? En wat zijn die waarden: Sympathiek zijn, tot het uiterste gaan en het hebben van een rechtdoorzee no-nonsense houding. Jeetje, ik vind het nogal wat.

Blijkbaar is het voor een bedrijf dat beautyproducten verkoopt niet nodig dat de heer in kwestie zelf ook een beauty is, althans, niet meer. Hij schaart zich namelijk tussen mannen als Patrick Dempsey (Grey's Anatomy) en Matthew Fox (Lost), toch niet de eerste de besten. Die zullen toch ook wel zien dat hij niet in hun league zit? Als het voetbalclubs waren zou het hetzelfde zijn als de Rijnsburgse Boys ineens meedoen aan de Champions League.

Blijkbaar is het feit dat hij beroemd is genoeg voor L'Oréal. Want als hij niet beroemd was geweest had hij hooguit in een orkenpak op de achtergrond van Lord of the Rings mogen spelen. Als een van de extra's in Extra's. Of een stem inspreken voor de Flintstones. Mocht je dit niet begrijpen, dan wijs ik je graag op drie opvallende zaken aan zijn gezicht. Om te beginnen zijn kaaklijn. Met zo'n enorme onderkaak heb je een life supply aan L'Oréal scheerschuim nodig als je 's ochtends met je mesje aan de slag gaat en met normale armen kan je dan nog nergens bij. Vandaar ook dat hij een vieze baard heeft, feature nummer twee. Het is niet een beetje een one-night-shade, nee echt zo'n viezig matje dat alleen heel erg harige mannen hebben. Als Ruud Lubbers zich een dag niet zou scheren zou het hetzelfde effect hebben, en die is dan niet de hele tijd zweterig.

Tot slot: die blik. Die slaperige uitstraling met openhangende mond. Misschien dat hij een verstopte neus heeft, dat kan natuurlijk, maar mooi is anders. Ik noem dit het Nicolas-Cage-syndroom. Wat moet die kerel een dorst hebben! Ik denk dat L'Oréal meent dat mannen zelf hun verzorgingsproducten kopen en dat zij eerder een product van een voetballer dan van een acteur zullen kopen. Ik betwijfel of veel mannen niet hun deo laten kopen door hun vriendin, maar die zal dan beïnvloed worden door de andere Men-Expert-mannen. Maar de heren zelf, die willen een rechtdoorzee no-nonsense scheerschuim en een deodorant die tot het uiterste gaat. Een zwetende, harige slungel in een voetbalshirt. Dat is L'Oréal, dat is de Nederlandse man, dat is Ruud.

2 opmerkingen:

  1. pff ja, helemaal mee eens. En vooral die laatste zin: 'cool hier, cool daar'. Tenenkrommend, echt waar. Ik zap nog liever naar de volgende zender voor een andere reclame.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het hoofd van Van Nistelrooy doet mij altijd denken aan de hippie die Koos Koets aan de lijijijn heeft: Dus je ben nu thuis? ...hah... Maar je heb wel werk? ...hah... en cool hier cool daar, dat doet mij aan een reclame voor Sorbo denken... enfin

    BeantwoordenVerwijderen