donderdag 27 mei 2010

Celebrity-roddel & achterklap

Ik heb een vreemde internettik. Ik hou ervan regelmatig Nu.nl te checken. En dan het liefst nog de rubriek ‘Achterklap’. Ik weet niet waarom ik die rubriek nu zo graag check. Misschien is het de macht der gewoonte. De inhoud kan het in ieder geval niet zijn.
Ik ga nu niet zeggen dat ik de personen die op Achterklap-site van Nu.nl verschijnen niet ken. Nee, eigenlijk komt het maar zelden voor dat ik een celebrity of een semi-celebrity niet ken.
En ik ga ook niet beweren dat roddel en achterklap te min voor mij zijn, nee, helemaal niet. Integendeel zelfs, ik hou heel erg van roddel en achterklap, van celebrity-roddel & achterklap wel te verstaan. Ik lees ook People.com en TheSuperficial.com en als ik een heel erg lamlendige bui ben zelfs TMZ.com en PerezHilton.com. Ik ken elk raar realitysterretje en niet omdat ik de realityshow kijk maar omdat ik de sites lees waar ze op verschijnen.

Mijn probleem met de achterklap van nu.nl is waarschijnlijk dat ik 1) of het nieuws al heb gelezen op één van mijn andere sites of het was al op RTL Boulevard, of 2) het nieuws in de categorie ‘I couldn’t care less’ valt. Zo verschenen (in de eerste categorie) vorige week de berichten (rechtsreeks uit Boulevard) dat Edwin Rutten in GTST komt (bah, op tv het zoenen van Edwin Rutten met Laura) op Nu.nl en dat Eva Jinek met Bram Moszkowicz is (gewoon bah).
RTL Boulevard is trouwens qua roddelexpertise ook een achterhaalde zaak. Ok, iedereen die in de telefoon van Albert Verlinden staat heeft zijn roddel waarschijnlijk eerder op Boulevard dan op Achterklap of op People.com, maar over het algemeen wordt het buitenlandse nieuws van Boulevard gewoon overgenomen van de door mij al bezochte buitenlandse sites. En dan vaak nog een paar dagen later en het liefst ook niet helemaal correct. Maar Engels lezen is ook moeilijk natuurlijk. Het Nederlandse nieuws is daarentegen van een kneuterigheid die geen grenzen kent. Connie Breukhoven die verbaasd is dat het Bankok zo onrustig is bijvoorbeeld. En dat dan vrijwel onhoorbaar via een mobiele telefoon.
Het manco van RTL Boulevard is ook het grote manco van Achterklap. Het brengen van nieuws dat geen nieuws is. Zo stond er een keer op Achterklap dat Christina Curry (who cares) was gevallen (geen blijvend letsel dus echt geen nieuws), dat Paul de Leeuw niet vindt dat hij te veel verdient (echt?) en dat Nikkie Plessen een babyshower kreeg (I-REALLY-don’t-care).
Nu zult u zeggen dat ik ook gewoon niet naar Boulevard en Achterklap kan kijken en klikken. En dat klopt. Dus misschien moet ik dat gewoon maar niet meer doen. Dan lees ik alleen nog de Amerikaanse sites.. En dan hoef ik ook aan niemand uit te leggen waarom ik weet wie Wesley Klein is.

4 opmerkingen:

  1. Ik las te snel en schrok omdat ik dacht dat Mark Rutte in GTST komt. Maar dat heb ik liever dan Edwin Rutten.

    En wie is nou Wesley Klein? Je hoeft me dan niet uit te leggen waarom je dat weet. Alleen zeggen wie dat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die heeft idols of x-factor gewonnen. Of iets wat daar op lijkt... Ik heb m niet zien winnen,maar las ergens dat hij onlangs vader is geworden..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit doet me enorm denken aan de tijd dat ik nog een forens had, en ik op een of andere manier, in weerwil van alle ongelezen Groene Amsterdammers en werk in mijn tas, toch altijd even de roddelpagina's van de Metro moest lezen. Maar toen ik alles van Rihanna, Yolanthe, en niet te vergeten Paris H. wist en altijd het hoogste woord voerde als het daarover ging, ben ik er maar mee gestopt. Het begon mijn zo zorvuldig gecultiveerde nerd-imago te schaden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo hee! Die 50 cent is wel veel kilo's afgevallen voor de film!

    BeantwoordenVerwijderen