woensdag 28 april 2010

Kapsalon

Vraag me niet waarom, maar zojuist boog ik mij met een collega over het fenomeen 'kapsalon'. Niet de kapper, maar het gerecht. We hadden het geen van beiden ooit gegeten, maar het leek ons ranzig. Dat vermoeden blijkt gegrond, want een kapsalon, ook wel schotel kapsalon of frietje kapsalon, bestaat uit patat, shoarma, salade en Goudse kaas. En dat dan samen onder de grill. We kennen niemand die het ooit gegeten heeft, vermoedelijk omdat je na de consumptie meteen dood neervalt met een dubbele maagzweer.

Interessant is dat de naam 'kapsalon' komt van de bedenker van het gerecht, de eigenaar van een kapsalon in Rotterdam. Ik hoopte nog dat het een naamsverbastering was en het oorspronkelijk pita Absalom heette, maar nee, een echte kapsalon dus. De kapper stelde de schotel samen uit al zijn favoriete gerechten. Don't quit your dayjob...

3 opmerkingen:

  1. Hmm .. ja, een Kapsalon.
    Moet eerlijk bekennen dat ik het 1 keer gegeten heb, en ... het is niet zo smerig als het lijkt!
    Maar een herhaling komt er niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, bij onze snackbar verkopen ze het. Ik wil het altijd nog een keer proberen. heel veel klanten daar bestellen het..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me heel geschikt als je brak bent. Zou er nu wel een lusten...

    BeantwoordenVerwijderen