donderdag 20 oktober 2011

Hoe is het met? Gonny van Oudenallen

Hoe zou het met Gonny van Oudenallen zijn? Dat dacht ik toen ik op tv "Doe es effe normaal man!" gadesloeg. Gonny, ken je haar nog? De roodharige flapuit zat in 2006 in de Tweede kamer voor de LPF. Ik mis haar. Naast Gonny mis ik sowieso de LPF, wie had dat kunnen denken. Mooi was die tijd, waarin rechtsconservatieve volksvertegenwoordigers nog niet door brievenbussen pisten, maar ouderwets onzin uitkraamden in de Kamer. Mijn gedachten dwalen af naar mijn helden van toen: Mat Herben, Hilbrand Nawijn (tegenwoordig uitermate populair in Zoetermeer), Winnie de Jong.

Eigenlijk zat Gonny niet in de Kamer voor de LPF maar voor de groep Van Oudenallen. Zij vormde die eenmansfractie omdat ze bij de LPF niet meer welkom was nadat er gesjoemel met gemeentesubsidies tijdens haar werk voor de Amsterdamse gemeenteraad aan het licht was gekomen. Tijdens haar Maiden Speech in de Tweede Kamer kirt zij bakvisserig: "Als ik dan zo kom aanfietsen dan denk ik 'Wat léuk is het hier!'" Haar enthousiasme en kinderlijkheid zorgden voor een hoop amusement. Een van haar andere wapenfeiten was dat ze een sociale huurwoning had en deze onderverhuurde. Dit is echter ontkend door de persoon die in de woning verbleef. Maar goed, sowieso vreemd dat je elders woont als je een sociale huurwoning hebt. Houd je die dan aan als pied-à-terre?

De mooiste herinnering aan Gonny van Oudenallen heb ik aan het Hoogervorst-incident. Tijdens het vragenuurtje had ze een vraag voor minister Hoogervorst. "Helaas is hij niet aanwezig vandaag." Hoogervorst was echter wel aanwezig, beantwoordde zelfs haar vragen en kamervoorzitter Weisglas wees Van Oudenallen daar driemaal op. Zij bleef ervan overtuigd met een vervanger of een andere minister te maken te hebben. Haar verklaring? Dat ze nieuw is in de kamer en moeite heeft alle gezichten te onthouden. Wat een heerlijk mens!

Met weemoed denk ik aan deze onhandige dame terug en vraag me af wat er toch van haar geworden is. Zou ze actief zijn in de gemeentepolitiek? Ik las dat ze nu lid is van het CDA. Zou de lokale CDA-fractie blij zijn met het binnenhalen van iemand met zo veel bestuurlijke ervaring? Of zou ze ander werk doen en alleen nog langskomen op inspraakavonden? Na wat googelen kwam ik op de site van haar PR- en reclamebureau terecht. Zo is het nu dus met Gonny van Oudenallen. Een onbegrijpelijke website die bijna onleesbaar is door de kleur en de onoverzichtelijkheid. Onmiddellijk inhuren dus!

3 opmerkingen:

  1. PR- en reclamebureau? Ik heb even naar de website gekeken. Oeps... Wat een kleuren en een taal- en spelfouten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral intrigerend is het project dat ze heeft gedaan voor Dierenwinkels - de promotie van “Lunch for Cats & Dogs”.

    Ik wou dat ik zo mijn geld kon verdienen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoeveel belastinggeld is er in deze bodemloze put gestoken. Zit ze nu nog met wachtgeld thuis vanwege twee weken kamerlidmaatschap? Door dit soort figuren is het zo lastig om iedere morgen om half zeven op te staan en naar je werk te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen