donderdag 5 augustus 2010

Jonathan Tropper - This is where I leave you


Op vakantie las ik This is where I leave you van Jonathan Tropper. Ik kocht het vanwege de tekst op de achterflap en de inhoud viel niet tegen, wat knap is. De hoofdpersoon van het verhaal is Judd. Nadat zijn vader is overleden is hij verplicht om samen met zijn moeder, zus en twee broers ‘shiva’ te zitten (ik kan het even niet beter vertalen). Dit houdt in dat hij een week met zijn familie in zijn ouderlijk huis vebrlijft en daar gasten ontvangt die hen komen condoleren. Judd is recentelijk door zijn vrouw verlaten (zij blijkt er vandoor met zijn baas) en dus niet echt 'in a happy place'. Het verhaal is boeiend en erg grappig geschreven. Ik vond het af en toe wel een beetje neigen naar chick-lit, maar door de schrijfstijl lijkt het toch meer een échte’ roman. Ik las dat het boek verfilmd gaat worden, wat niet verrassend is, want daar lijkt het praktisch voor geschreven. Zeker een aanrader in het genre droge humor om te lachen en fijne emoties omtrent familie en geliefden.

In zijn genre 4 sterren (van de vijf)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten