dinsdag 3 augustus 2010

De jurk van Chelsea

Chelsea Clinton is afgelopen zaterdag getrouwd. Toen ik vorige week in de VS was stonden de kranten bol van deze aanstaande bruiloft en hielden de tv-zenders niet op erover te speculeren. Ik ben niet vies van nieuws over de ‘celebs’ en heb dus wel een aantal keer (aandachtig) geluisterd naar verslaggevers die ergens (voor een ondefinieerbaar bloembed of voor een niet nader gespecificeerd wit huis) in Rhinebeck, NY stonden. In zeer omslachtige bewoordingen vertelden deze verslaggevers dat eigenlijk niemand wist hoe de bruiloft er uit zou zien en wie er aanwezig zouden zijn. Onbegrijpelijk waarom een verslaggever daarvoor op de plaats van de bruiloft moet staan en onbegrijpelijk dat er uren tv gemaakt kan worden enkel gebaseerd op speculaties en onwetendheid. Er gingen op een zeker moment zelfs geruchten dat de bruiloft helemaal niet plaats zou vinden in Rhinebeck maar misschien ergens op Martha’s Vinyard.

In de papieren versie van de USA Today werd bijna een hele pagina gewijd aan dezelfde materie en werd er zelfs lustig gespeculeerd over de kosten van de bruiloft (tegen de vijf miljoen werd gezegd, hoewel ik onlangs op de CNN-website las dat dat onwaarschijnlijk was. Het lijkt mij ook wel wat aan de hoge kant.

Het nieuws over de bruiloft van Chelsea Clinton bevredigt (of bevredigde) niet alleen mijn behoefte aan onzinnig doch zeer vermakelijk nieuws, een behoefte die extra opspeelt tijdens een lange vakantie, maar ook mijn nieuwsgierigheid naar bruidsjurken. Ik ben een fervent liefhebben van het programma 'Say yes to the dress' van de Travel and Living Channel. En hoewel nooit getrouwd en ook niet iemand die daar ooit van droomde of droomt, kan ik me toch eindeloos vermaken met het kijken naar trouwjurken. Het is overigens niet zo dat ik tijdens dat programma mijn eigen trouwjurk aan het uitkiezen ben, daarvoor vind ik veel te veel jurken mooi en vind ik mijn ‘eigen’ jurk weer geen issue. Waar het vermaak hem dan voor mij precies in zit, is me nog niet helemaal duidelijk, misschien is het gewoon nieuwsgierigheid? Gelukkig verschenen op maandag de eerste foto’s met de jurk van Chelsea Clinton. Ik vind hem mooi, wel jammer van dat boeketje dat eruit ziet als een ragebol. Maar de jurk was zeker mooier dan de jurk van Alicia Keys die in hetzelfde weekend trouwde. Ik hou niet van omgeslagen lakens en al helemaal niet a-symetrisch.

2 opmerkingen:

  1. Chelsea's jurk is zeker mooier dan het gordijn dat Alicia heeft aangetrokken (kan me niet aan de indruk onttrekken dat het "Griekse Godin Geïnspireerd" moet zijn).
    Wat ik me afvraag is hoe Chelsea het religieus gaat aanpakken? Zij is toch niet Joods?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haar (nu) man wel. ze hadden een soort gemengde ceremonie las ik... vraag me even niet wat zij is, dat ben ik kwijt..

    BeantwoordenVerwijderen