dinsdag 27 juli 2010

En zes flessen rode Spaanse Tempranillowijn

Zoals velen van jullie weten koop ik wel eens wat bij de HEMA. Nu bestelde ik onlangs een aantal spullen online. De online service van de HEMA is heel handig voor als je echt iets specifieks nodig hebt dat toch nogal eens uitverkocht is. De voorraad pannen is bijvoorbeeld niet altijd compleet en ook het schap met glazen wil nog wel eens leeg zijn. Verder is online winkelen voor mij een goede stimulans om ook echt dingen te kopen. Vaak ben ik te moe of te lui om nog de HEMA in te gaan als ik al een supermarkt van binnen heb gezien en soms, als ik de winkel wel haal, ben ik zo overweldigd door alle items in frisse kleuren dat ik niet meer weet wat ik ook alweer nodig had.
Om onverklaarbare redenen kregen wij onlangs een HEMA folder binnen (wij hebben zo’n sticker die dat moet voorkomen) en daarin stond een jurkje dat er leuk uit zag en zeer betaalbaar was. Ik dacht ‘altijd leuk voor d’rbij’, maar omdat ik mezelf nou niet binnen twee weken in een HEMA zag staan keek ik online of dat jurkje te bestellen was. In de folder werd de aanbieding aangeprijsd onder het kopje ‘Hollen naar HEMA’. Nou, het was echt hard hollen want het jurkje waar het om ging was binnen no-time helemaal uitverkocht. Voor de goede orde: het ging om een folderaanbieding geldig vanaf 31 mei en op 2 juni waren alle maten en kleuren al uitverkocht. Een mooi voorbeeld van een eerder door Caar beschreven fenomeen.
Ik had nog wat andere spullen nodig dus ik bestelde wel het één ander. En zo zaten er wat zwangerschapshemdjes, een zwangerschapsjurkje en wat babyspullen in mijn winkelmandje toen ik virtueel naar de kassa toog. Dat zijn dus duidelijk producten voor iemand die een baby verwacht, zou ik zo denken. Onder aan de lijst van mijn winkelmandje deed de HEMA nog wat suggesties van producten waar ik wellicht ook geïnteresseerd in zou zijn: babydoekjes, een fopspeen, een legging en… zes flessen rode Spaanse tempranillowijn. Zouden die flessen voor mijzelf bedoeld zijn? Vind de HEMA het niet erg dat ik zwanger een doos wijn wegtik? Of is het voor na de bevalling, om mijn alcoholtekort aan te vullen? Of voor mijn man, om mijn buien het hoofd te kunnen bieden? Of misschien voor de visite die mijn gezeur over zwangerschap, bevallen en baby’s niet meer kan aanhoren en getroost moet worden met rode wijn? Ik weet het echt niet, maar ik vind het wel een beetje een vreemde suggestie. Als de aanbiedingen ‘at random’ worden geselecteerd, waarom staat er dan geen boormachine bij of een doos tompoezen? Ik heb de doos gelaten voor wat ie was en ben gewoon gaan afrekenen. Slechte marketing van de HEMA hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten