maandag 12 april 2010

Mijn leven en dat van Ryan Sheckler

Sinds wij een tv op de slaapkamer hebben breng ik nogal veel tijd in de slaapkamer door. Vele uren tv neem ik tot mij, al liggend in ons verstelbare bed.

Helaas hebben wij boven niet alle zenders die we beneden ook hebben. Om mij volkomen onduidelijke technische redenen is het niet mogelijk om dat voor elkaar te krijgen. Sterker nog, wij hebben voor de tv boven een apart systeem moeten aanschaffen want interactieve televisie, het systeem dat wij beneden hebben, is vooralsnog niet te installeren op twee tv’s. En dus zit ik boven enigszins onthand met maar 22 zenders. Terwijl ik er beneden zo’n 200 heb.
En dat is moeilijk kiezen. Ga ik onder een dekentje op onze bank liggen waarbij ik de beschikking heb over bijna alle zenders ter wereld? Of lig ik boven in bed met slechts Nederland, MTV, Discovery, TMF, CNN en TV West? Meestal deel ik de avond op. Ik begin na het eten met de tv beneden. Dan kan ik daar de Travel en Living Channel (TLC) kijken en Jon & Kate plus 8 en Cake Boss, afgewisseld met E! en Girls of the Playboy Mansion, Kendra en Keeping Up with the Kardashians. Daarna verkas ik naar boven en vermaak me dan met MTV of Discovery.

Ik kom aan lezen niet meer toe omdat ik toegang heb tot zo veel comfortabel tv kijken. Ik was nooit zo’n tv kijker. Meestal had ik het te druk met werk en proefschrift en klussen en verhuizen. Maar mijn werk heb ik redelijk onder controle en die andere zaken vragen geen tot nauwelijks nog tijd, dus ik heb tijd over. En die tijd zou ik heel nuttig kunnen besteden. Maar dat doe ik eigenlijk niet. Ik ben jaren lang heel nuttig bezig geweest. En nu even niet. Ik ben moe en niet meer nuttig. Ik heb er geen zin meer in. Ik kijk tv. En zo kom ik dingen te weten over mensen waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik zie de meest onbekende rappers in MTV Cribs (waarover ik later nog eens een column zal schrijven) en volg al weken het leven van een voor mij volkomen onbekende pro-skater genaamd Ryan Sheckler. Ryan maakt niet zoveel mee. Behalve dat hij regelmatig zit te huilen om een meisje of om zijn gescheiden ouders. En dat allemaal op een skatebaan of op een bank, het liefst met een ondergaande zon op de achtergrond. Jaja, zo spannend is het. Mijn leven en dat van Ryan Sheckler.

1 opmerking:

  1. als medebewoner weet ik er inmiddels alles van. Zo'n tv heeft tevens een soort magnetische werking. Bij toevallig passeren van de ingeschakelde tv boven met niemand in de buurt heb ik in een onbewaakt ogenblik zelfs ruim 10 minuten naar "The City" staan kijken. Iets met modeontwerpers in New York. Wanneer is de volgende aflevering?

    BeantwoordenVerwijderen