donderdag 25 maart 2010

En nu ga ik weer positief doen

Doutzen Kroes wil dat mensen positiever worden, aldus de Telegraaf.
“Juist met al die ellende moeten we niet vergeten het leven te vieren. Want er gebeuren dagelijks ook heel veel mooie dingen."
Nou, als Doutzen Kroes het zegt dan zal het wel waar zijn. Ik zal proberen vandaag wat meer te glimlachen dan. En me positief uit te laten over anderen. Maar dan moet ik eerst even het volgende kwijt.

Want Doutzen, jij hebt makkelijk praten. Jij bent je baan niet kwijtgeraakt of zit niet met een woekerhypotheek en je bent je geld niet verloren bij DSB of Icesave. Ook een minder erg scenario is denkbaar hoor. Mensen die al jaren geen cent méér zijn gaan verdienen ondanks de inflatie. Mensen die geen steek verder komen in hun baan. Mensen die de halve winter in deeltijd WW hebben gezeten en thuis de bloemetjesgordijnen het liefst van het plafond willen rukken. Mensen die in een lelijke huurflat wonen waar de vuilniszakken van het balkon worden gegooid. Ik erger me rot aan dit soort makkelijk geuite maar loze kreten. Zeker van mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben.
Oh, ik weet dat mensen mij nu gaan verbeteren. Want Doutzen weet wel degelijk wat ellende is. Doutzen is namelijk ambassadeur voor Dance4life. Deze organisatie wil met name jonge mensen bewegen om te dansen tegen Aids. En zo doet Doutzen goed in de wereld. Ik wist niet dat aids kon worden genezen met dansen. Ik ben geen arts, maar het lijkt mij niet zo’n effectieve methode eerlijk gezegd. Ik snap ook niet wat dansen met aids heeft te maken. Misschien is het zelfs zo dat al te opzwepend gedans leidt tot onbeschermde sex. Overigens vind ik de uitspraak dat mensen positief moeten worden wel dubieus uit de mond van iemand die aan aids-preventie zegt te doen. Ok, dat is echt een heel flauw woordgrapje.

Ik wil alleen maar zeggen: ‘Doutzen, Telegraaf, alsjeblieft, verzin iets beters om in de publiciteit te komen c.q. je krant vol te krijgen.’ En nu ga ik weer positief doen.

2 opmerkingen:

  1. Ze is 25 en heeft een Lifetime Achievement Award gekregen. Treurig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, dan het interview in het laatste issue van Blvd MEN (Ja, die lees ik ja, maar dat is altijd nog beter dan die vermaledijde Gele Raaf!) met de moederagente van Doutzen, dat een en ander nog wat breder contextualiseert... Uiteraard zou ik mijn linkerarm afstaan om een week door het leven te gaan als Doutzen Kroes, laat daarover geen misverstand bestaan. Mensenkinderen wat een schoonheid. Maar dit is wel een uitspraak die valt in de categorie 'Wereldvreemd voor gevorderden' of in de meer internationale categorie 'I SO dig my Ivory Tower'. Als jullie me nu willen excuseren? Ik ga even een rondje glimlachen naar mijn collega's...

    BeantwoordenVerwijderen