donderdag 18 februari 2010

Maar we hebben nog geen tuinstoelen

Ok, mijn column van afgelopen dinsdag over die man in de tram, de wandelliefhebber, was misschien iets te melangolisch. Het was iets te veel Youp van ‘t Hek en de man in het rare jasje dat elk moment de boel de boel wil laten en naar Frankrijk wil vluchten. Iets te veel Acda en de Munnik. Het spijt me als ik lezers heb weggejaagd met deze column. Het komt gewoon door het weer, ik kan er niets aan doen.

Normaal gesproken kom ik de winter redelijk door. Ik overleef november altijd omdat het dan eigenlijk pas net winter is. December gaat altijd snel omdat je maar drie weken hoeft te werken tot de kerstvakantie. Dan zijn er in die drie weken altijd nog sinterklaasbezoeken, borrels en andere kerstactiviteiten zoals De Boom, De Kaarten en De Kerstversiering waardoor het allemaal nog sneller voorbij is. En dit jaar ging het nog sneller doordat er overal sneeuw lag en ik weken afgeleid was van de winterdepressie doordat ik me druk moest maken over mijn vervoersmogelijkheden, mijn kleding en mijn stoepje. Januari ging weer snel doordat ik hard moest studeren en elk weekend en de avonden daarmee vol zaten.

Maar nu is het februari en valt de grijze deken. Het sneeuwt niet meer en als het dat wel doet is het alleen maar irritant. We hebben de vakantie voor de zomer moeten boeken en nu is dat ook geregeld. Om daar nu al mee aan de slag te gaan was niet mijn idee maar werkgevers begonnen er al over en toen bleken ineens ook al allerlei vluchten volgeboekt. In januari ben je te laat met het boeken van een vlucht in juli. Dus dat moest ineens snel geregeld worden en in plaats van voorpret hebben over je vakantie is het nu al rond. En het is nog zo ver weg. Dat komt vooral omdat ik collega’s heb die met een meelevende blik zeiden: ‘Maar juli… gaan jullie daarvoor niet nog weg?’. Ik vond juli helemaal niet ver, maar nu ineens wel.
En om de depressie compleet te maken kwamen de belastingformulieren gister binnen en nu moet ik dat gaan regelen. Ik wil dat allemaal niet. Ik wil gewoon dat het zomer wordt en ik met een glas wijn op een tuinstoel kan gaan zitten. Maar we hebben nog geen tuinstoelen en ik ben bang dat ik nu, half februari, ook daar te laat mee ben.

5 opmerkingen:

  1. Een bierkrat werkt ook prima

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rode wijn nuttigen terwijl de geur van zelfgebakken brood/pizza uit de keuken komt en je je favoriete muziek luistert is tevens een redelijk lapmiddel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Eef, Goed dat je nu al over tuinstoelen nadenkt, maar ik kan je geruststellen: die zijn het hele jaar verkrijgbaar, en anders mag je die van ons wel hebben ;-)
    Maar inmiddels weet ik dat je wel je aankopen moet plannen, dus niet in augustus naar de speelgoedwinkel voor een opblaasbadje en in december voor snowboots naar de winkel. Ze kijken je echt aan of je gek bent. Ik zet het gewoon in mijn agenda: april: zwembadje kopen, oktober: snowboots kopen. Van je ervaringen leer je zullen we maar zeggen ;-)
    Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat dus gewoon slecht inkoopbeleid.. Dat is gewoon belachelijk. Zo'n winkel zou daar niet mee weg moeten komen.
    En ik krijg t echt niet voor elkaar die dingen in mn agenada te zetten. Ik heb al moeite met op zaterdag een boodschappenlijstje voor de volgende week te maken..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij faciliteren dit gedrag zelf. Het is net als dat hysterische gedoe om bruidsjurken. Doordat al die wijven een jaar van tevoren al een jurk kopen kan je niet een paar maanden van tevoren aan komen kakken.
    We moeten een maatschappleijke beweging hiertegen beginnen en iedereen oproepen om gewoon in de zomer zomerspullen te kopen, een bruidsjurk als je gaat trouwen, paaseitjes in april en een inschrijving voor de crèche te regelen als je ook daadwerkelijk zwanger bent.
    Straks loop ik in augustus m'n vriezer vol te laden met hertenbiefstuk voor de kerst.

    BeantwoordenVerwijderen