vrijdag 20 november 2009

Ilja en Ellen naakt

En toen zag ik ineens op de cover van de HP van deze week Ilja Leonard Pfeijffer samen met Ellen ten Damme. Naakt. Of in ieder geval de suggestie van naakt. Ik vroeg me af wat er met zijn leuke Russische vriendin gebeurt was met wie hij zo’n geweldig boek had gemaakt. Maar dat vertelt het verhaal in de HP helaas niet. Maar waarom liggen ze samen naakt in bed? Volgens de tekst zouden ze zich in het interview blootgeven, maar dat valt nou ook wel mee. Het verhaal was eerder een beetje saai. Helaas.

Wel een echte aanrader is het boek dat ik noemde: De filosofie van heuvel. Het is het verslag van de (nogal onvoorbereide) fietsreis die Pfeijffer met zijn vriendin maakte. Die vriendin, Gelya Bogatishcheva, maakte de foto’s. De reis voerde van Leiden naar Rome en duurde ruim een maand. Ik ben jaloers...

4 sterren (van de vijf)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten