maandag 25 april 2011

Royal wedding

Komende vrijdag is het huwelijk van William en Kate. Ik ben geen echte royaltywatcher, maar wel een liefhebber van ‘celebrities‘ en van bruiloften, dus voor mij is dit een klein hoogtepuntje van de week. Ik twijfel nog of ik die dag vrij zal nemen om de hele dag tv te kijken. Het hangt er een beetje van af of mijn nieuwsgierigheid het gaat winnen van mijn zuinigheid op het kleine aantal vrije dagen dat ik heb.

Het meest nieuwsgierig ben ik natuurlijk naar De Jurk. Ik ben zelf nooit getrouwd en ben ook niet van plan om in de toekomst te gaan trouwens, althans niet in een jurk. Ik heb dan ook nog nooit een trouwjurk gekocht, maar toch heb ik een vreemd soort fascinatie voor trouwjurken. Op internet verschenen al verschillende berichten over de jurk. Zo zou deze gemaakt worden door een onbekende Britse ontwerper. Voor de liefhebber hier twee links naar stukjes over de jurk hier en hier.

Op people.com verscheen een grappig stukje over het mogelijke schoeisel van het echtpaar. Zie hier.

En op CNN is een hele pagina gewijd aan werkelijk alles rondom het bruidspaar. Zo is er een verslag te vinden over de streek waar Kate opgroeide, staat er een stukje over hoe het stel elkaar heeft ontmoet en waar ze gewoond hebben en ga zo nog maar even door.
Op de officiële website officialroyalwedding2011.org (wel een beteje een saaie website, maar ok) is allerlei nieuws rond de bruiloft te vinden en staan veel filmpjes. Er staat een stukje over de postzegels (met die vreselijke zoetsappige foto), over de voorbereidingen, je kunt er een video achterlaten om het paar geluk te wensen en route is er te vinden. Ik las ergesn dat er al maanden geen hotelkamer meer te krijgen is in Londen. Ben dus benieuwd hoe druk het gaat zijn op straat. Nog vier nachtjes slapen en dan weten we alles, vooral hoe de jurk eruit ziet!

1 opmerking: