maandag 14 februari 2011

Vieze Vogels - Tygo Gernandt

Tot mijn grote verbazing is Tycho Gernandt nog niet gespot in onze serie Vieze Vogels. Tycho is het prototype Vieze Vogel en had daarom al veel eerder door ons geportreteerd moeten worden. Tycho, je bent vandaag aan de beurt want mijn hemel, wat ben jij een Vieze Vogel. Van de week zag ik je weer ergens op tv, ongetwijfeld omdat er weer een Nederlandse film uitkomt waarin alle acteurs een staaltje overacteerwerk mogen etaleren. In elke Nederlandse film speel jij wel een een rol. Is het niet als vieze ongewassen bokkenrijder dan wel als vies ongewassen ander personage. Als de persoon maar vies en ongewassen is dan mag jij hem spelen. Het liefst met een raar accentje. En als het karakter niet vies en ongewassen is dan maak jij hem wel vies en ongewassen. Met je vieze en ongewassen haar en je vieze smoezelige gezichtsbeharing. Als ik je op tv zie dan ruik ik verschaald bier en oude koude koffie, bah wat ben jij goor. Tycho, ga naar de kapper, was je haar, scheer je gezicht en koop eens fatsoenlijke kleren. Je hoeft niet vies en ongewassen te zijn om artistiek over te komen. We weten allemaal dat je acteur bent en we weten allemaal dat je vrijgezel bent en we hoeven dat niet aan je haar en je kleren te zien, we wéten het al! Doe er wat aan, Vieze Vogel, onder die douche en naar de kapper!

2 opmerkingen:

  1. Nee, niet mee eens, Tycho, blijf jij maar lekker een vieze vogel. Waarom mag Tycho niet vies zijn? Gewoon een vieze man die vieze mannen speelt, prima. Ik moet er niet aan denken dat een schone en opgeruimde vogel zich dan iedere keer vies moet maken voor die rollen. Stel je voor dat die het vies-zijn zo heerlijk vindt dat hij vies blíjft? Stel je voor dat Daan Schuurmans dan ook ineens een vieze vogel wordt? Da's toch niet nodig?

    En wat te denken van die prachtig mooie Charlize Theron die een Oscar kreeg omdat zij in Monster een gore slons speelde. Het is een slag in het gezicht van de waarlijk vieze vogels. Zo veel vieze, ongewassen en lelijke actrices hadden eindelijk deze rol met glans kunnen spelen. Maar nee hoor, Charlize mocht het doen. Mooie, elegante Charlize, die ook al alle mooie, dunne, elegante en verzorgde damesrollen mag vertolken. Het is niet eerlijk. En dan nog een Oscar ook. Weggekaapt uit de rauwrandnagelhanden van een stinkende lelijkerd.

    Daarom zeg ik: schoenmaker blijf bij je leest. Een vieze vogel is een vieze vogel, ontneem hem zijn vlucht niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben een duidelijke afkeer van gezichtsbeharing, merk ik al. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen