woensdag 1 september 2010

Mannen weten waarom

Beste Jupiler,

Op tv zag ik al een paar keer jullie reclame met de slogan 'Mannen weten waarom'. Ik, een vrouw die graag een biertje drinkt, weet ineens niet meer waarom. Mogen vrouwen ook weten waarom, of is dit alleen voorbehouden aan mannen? Zelfs jullie vragenformulier dat ik nu invul is voor mannen. Hoe komt het dat mannen weten waarom en dat zij, als ze het even niet meer weten, het aan jullie mogen vragen? Doe ik nu iets onrechtmatigs en is er een speciaal biermerk voor vrouwen waar ik me tot kan richten? En zeg nou alsjeblieft niet 'rosébier', okee?

Hartelijke groet,
Caar

Geachte mevrouw

wij hebben uw vraag goed ontvangen

het geenzins de bedoeling een onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen. Met deze tagline willen we enkel het mannelijke karakter van ons bier onderstrepen. We zijn erg blij dat we ook vrouwelijke drinkers hebben. Er is niet zo iets als een typisch mannen of vrouwenbier.

bedankt voor u begrip en wij danken u alvast voor de interesse in ons bedrijf en onze producten.

met vriendelijke groeten

D. R.
Consumer Care Inbev


Geachte mevrouw R.,

Zeer veel dank voor uw antwoord. Hoewel ik dit erg op prijs stel moet ik zeggen dat uw e-mail meer vragen oproept dan beantwoordt. Wat bedoelt u precies met het mannelijke karakter van Jupiler? Jupiler onderscheidt zich van andere biermerken door mannelijkheid? Het is dus heel stoer om Jupiler te drinken? Dan zouden toch vrouwen juist moeten weten waarom? Want stoer zijn, dat doet een man voor de vrouwtjes! Ik zou volgende keer een slogan kiezen die beide sekses aanspreekt: Jupiler, vrouwen weten waarom! Als dat niet mannelijk én vrouwelijk is weet ik het ook niet meer.

Hartelijke groet,
Caar

5 opmerkingen:

  1. beste redactie van opzij,
    jullie slogan is: de vrouwelijke opinie. maar ik heb ook een opinie. dus ik voel me ernstig tekort gedaan, doe er eens wat aan!
    groeten
    a

    beste a,
    kap eens met dat trieste paranoide gezeik!
    groeten
    de redactie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Jupiler, vrouwen weten waarom"

    Dat klinkt heel prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat een communicatieverantwoordelijke van Consumer Care Inbev niet zonder fouten kan schrijven vind ik intriest !

    BeantwoordenVerwijderen