Ik ben toe aan een nieuwe laptop. Niet alleen begint mijn huidige, ruim zes jaar oude laptop nogal wat kuren te vertonen, ik ben er zelf ook gewoon echt aan tóe. Soms wil een mens wat nieuws. Ik wil een mooie nieuwe glimmende laptop met een spatiebalk die niet blijft hangen en toetsen die niet loslaten en een opstarttijd van minder dan een half uur.
En dus vroeg ik ongeveer een week geleden aan de Meneer van Caar of hij me kon helpen. De Meneer van Caar weet namelijk heel veel van computers. Eigenlijk weet hij heel veel van elektronica in het algemeen (wij schakelen hem voor veel aankopen in), maar computers zijn toch echt wel zijn ding. En aangezien hij mij ruim zes jaar geleden ook aan mijn huidige laptop hielp en ruim zes jaar best een mooie leeftijd is voor een laptop, heb ik er alle vertrouwen in dat de Meneer van Caar mij wederom een goede koop adviseert.
En naar ik aanneem deed hij dat ook deze keer. Hij adviseerde een mooie (glimmende, belangrijk!) Asus, te koop bij Computerland. Aangezien de website van Computerland niet de mogelijkheid bood deze laptop online aan te schaffen, belde ik met de afdeling die de magazijnvoorraad beheerde. Dat was een 0900-nummer (à 35 cent per minuut, je zou toch maar een koper ter wille zijn en een gratis nummer beschikbaar stellen).
Ik kreeg een Brabantse jongen aan de lijn die mij na enige tijd wist te vertellen dat de laptop alleen nog voorradig was in Groningen en in nog een andere plek ergens ver weg van de Randstad. Ik vroeg toen, uiteraard, of hij de laptop naar een filiaal bij mij in de buurt kon laten sturen, dan zou ik hem daar ophalen. Ik suggereerde al allerlei plaatsen in de buurt, want ik ben best bereid om een half uur in een auto te zitten om een computer op te halen. Maar nee, daar begonnen ze niet aan. Ik kon de laptop in Groningen ophalen maar het verzenden van zaken tussen winkels, daar deed deze winkel niet aan.
Nee, je zou toch zomaar eens wat verkopen? Ik ben bereid om een leuk bedrag neer te tellen voor een aankoop in hun winkel en zij doen geen enkele moeite? In deze tijd van economische crisis wil iemand iets kopen en jij als winkel, als ondernemer, als handelaar, als organisatie met een winstoogmerk, laat die kans voorbij gaan? Ik snap er geen bal van. Volgens mij is Computerland helemaal geen winkel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten